مستندی از فاجعه پلاسکوی تهران / پنجشنبه سوری + فیلم
حجم ویدیو: 6.16M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

چه شد که به سراغ این سوژه رفتید؟
این اتفاق یک حادثه نادری بود که در ایران رخ می داد. تا به حال سابقه همچنین اتفاقی را نداشتیم. در واقعا این ساختمان نماد مدرنیته در دهه 40 شمسی بود و خوب در نوع خود چنین اتفاقی چیزی نبود که از کنار آن بتوان راحت گذشت. کشته شدن 16 تن از آتش نشانان هم چیزی نبود که در ایران اتفاق افتاده باشد و کلا عملکرد آتش نشانی هم برایم قابل تقدیر بود.

به همه این دلایل تصمیم گرفتم به دنبال بازسازی این حادثه بروم و با روحیه حقیقت پژوهی جلو رفتیم و انصافا هم آتش نشانی خیلی با ما همکاری کرد. تمامی مکالمات روز حادثه را هم در اختیارمان قرار دادند.

وقتی به سراغ آتش نشانانی که در این حادثه بودند رفتیم با اینکه بسیار روحیه بدی داشتند و اصلا حالشان مناسب نبود اما بسیار همکاری خوبی با ما کردند و به بازگویی آن روز تلخ پرداختند تا بتوانیمک تصویری نزدیک به واقعیت از آن حادثه ترسیم کنیم.من تمام تلاشم را کردم تا این مهم صورت بگیرد و قهرمانی این دلاوران را به تصویر بکشم.
ساخت این فیلم چقدر زمان برد؟

از همان روزهای آغاز بعد از این حادثه ما تحقیقات مان را آغاز کردیم و تا اوایل اسفند هم کاراهای پیش تولید انجام دادیم و درنهایت ساخت این فیلم تا سال اردیبهشت سال بعدش به طول انجامید.
از جشنواره هایی که این فیلم رفته است هم لطفا بگویید.

اولین بار این فیلم در جشنواره سینما حقیقت به اکران درآمد و بعد از آن به عنوان اثر برگزیده درچهارمین جشنواره جایزه تهران  برگزیده شد.
هفته آینده نیز قرار است در شبکه مستند و شبکه تهران به نمایش روی آنتن تلویزیون برود.

آیا این خبر مفید بود؟