دلیل احتمالی دشواری شنیدن گفتگوها در فیلم اوپنهایمر

به گزارش رکنا، کریستوفر نولان ، کارگردان مشهور آمریکایی، دلیل احتمالی دشواری برخی مخاطبان در شنیدن گفتگوهای فیلم تازه منتشر شده اوپنهایمر را توضیح داده است. این فیلم با بازی کیلین مورفی در نقش رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان آمریکایی که نقش محوری در خلق بمب اتمی داشته، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و فروش چشمگیری در گیشه داشته است. اما برخی طرفداران از کیفیت صدای فیلم گله داشته‌اند.

فیلم‌های نولان اغلب به دلیل دشواری شنیدن گفتگوها مورد انتقاد بوده‌اند که فیلم‌های «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «تنت» از نمونه‌های بارز آن هستند. اما کارگردان حالا دلایلی را برای این مشکل توضیح داده است. اول از همه، نولان از دوربین های بزرگ IMAX استفاده می‌کند که کاملا عایق‌بندی صدا نشده‌اند. نولان در گفتگو با اینسایدر گفته که اگرچه در سال‌های اخیر بهبودهایی در این زمینه ایجاد شده، اما هنوز این تکنولوژی از نظر سطح سروصدا به طور کامل بهینه نشده است.

نولان اذعان کرده که برای صحنه‌های پرگفتگوی فیلم، از دوربین ۷۰ میلی‌متری اجتناب کرده چون سروصدای بیشتری نسبت به دیگر دوربین‌ها دارد. اما دلیل مهم‌تر احتمال دشواری شنیدن گفتگوها در فیلم‌های نولان، یک انتخاب سبکی است: او از بازیگران نمی‌خواهد که برای ضبط صدای اضافی در مراحل پس از تولید بازگردند. صدای آنها صرفاً در صحنه ضبط می‌شود. نولان گفته: «من ترجیح می‌دهم از اجرایی که بازیگر در لحظه ارائه داده استفاده کنم تا اینکه بعداً صدایش را دوباره ضبط کند. این یک انتخاب هنری است که برخی با آن موافق نیستند و این حق آنهاست.»

در بررسی ۵ ستاره‌ای فیلم اپنهایمر، مجله ان‌ام‌ای نوشته است: «این فیلم نه تنها بهترین نسخه از زندگی مرد پشت پرده بمب اتم است، بلکه یک دستاورد بزرگ در سینمای بالغ به شمار می‌رود.» فیلم «اپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان، روایتی تاریخی از زندگی رابرت اپنهایمر، فیزیکدان برجسته آمریکایی است که نقش محوری در پروژه منهتن و ساخت بمب اتمی داشت. داستان فیلم از دوران کودکی اوپنهایمر آغاز شده و نگاهی عمیق به زندگی شخصی و حرفه‌ای او دارد.

ویژگی‌های برجسته فیلم اوپنهایمر

کارگردانی قدرتمند نولان، فیلم‌نامه پرکشش، بازی درخشان کیلین مورفی و جلوه‌های ویژه فوق‌العاده، از ویژگی‌های برجسته این فیلم هستند که مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفته‌اند. فیلم اپنهایمر هم‌اکنون در سینماهای جهان اکران می‌شود و انتظار می‌رود یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال از نظر فروش باشد. علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و زندگی‌نامه‌ای، قطعاً از تماشای این فیلم لذت خواهند برد.

سال‌هاست که نولان در حال کامل کردن هنر فیلم‌های پرفروش و جدی است. او فیلم‌های حماسی هوشمند و ظریفی ساخته که نیاز به تمرکز دارند؛ فیلم‌هایی که فقط می‌توان آن‌ها را بدون وقفه و بدون حواس‌پرتی در سینما تماشا کرد. اما این فیلم، به نظر بزرگتر از همه آن‌هاست.

امیررسول تیموری

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟