ویدیو / عمارت منحصر بفرد سوگلی شاه زیباترین نقطه تهران !!
حجم ویدیو: 6.18M | مدت زمان ویدیو: 00:01:39

به گزارش رکنا، انیس الدوله بانفوذترین و محبوب ترین چهره در دربار ناصرالدین شاه بود. مقام او بر سایر همسران شاه برتری داشت و از این رو می توان او را ملکه سلطنتی ایران دانست. وی نشان حمایل آفتاب و تمثال همایونی را از شاه دریافت کرده بود.

نام اصلی انیس الدوله، فاطمه بود. وی دختر یتیمی بود که توانست تا مرحله سوگلی بودن اندرونی پرجمعیت شاه قاجار برسد. وی، اهل روستای امامه لواسان بود و در جریان یکی از شکارهای ناصرالدین شاه، شاه وی را که چوپان گله عمویش بود را دید. پس از کمی گپ زدن، فاطمه دل شاه را برد. به گونه که شاه پس از برگشت از شکارگاه، این دختر را به قصر آورد و به دست جیران، یکی از زنان محبوب خود سپرد تا آداب و رفتار زندگی درباری را به اون بیاموزد.

پس از درگذشت جیران، شاه با انیس الدوله ازدواج نمود. وی پس از ازدواجش مدام در دربار در حال رشد بود و به گونه ای ملکه غیررسمی ایران محسوب می گردید. البته عکس های وی امروز گواه بر این مدعاست که وی با معیارهای زیبایی شناسانه امروز فاصله زیادی داشته است. به هرحال شاه به قدری به وی علاقه داشت که انیس الدوله می توانست هر مقامی را عزل و نصب نماید.

عمارت انیس الدوله در جنوب طولانی ترین خیابان پایتخت یعنی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از چهارراه مولوی، روبه روی مهدیه تهران قرار گرفته است .

کدخبر: 872869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟