این 3 بازیگر ایرانی تغییر جنسیت دادند / سایه زیباتر از دوران مردانه اش ! + عکس قبل و بعد

در سراسر دنیا سلبریتی ها و افراد مشهور در معرض توجهات فراوانی هستند و به علت انبوه طرفدارانشان، تمام بخش های خصوصی و عمومی زندگی آنها مورد قضاوت میباشد.

در کشور ما نیز این رویه فارغ از درست و غلط بودن آن، برقرار است و اغلب طرفداران این هنرمندان دوست دارند جزئیات هرچه بیشتری از زندگی خصوصی آن ها بدانند.

تغییر جنسیت  به معنای تغییر زندگی است؛ اما این تغییر تنها به شجاعت خود فرد بستگی ندارد و اگر در درجه اول حمایت خانواده و بعد گروه دوستان را نداشته باشد؛ می تواند در میانه راه بشکند و بریزد. این تغییر برای افراد مشهور و معروف مانند سلبریتی ها و همین نمونه آخر مازیار لرستانی بسیار دشوارتر و سخت تر است؛ خصوصا در جامعه ما که هنوز بسیاری از حقوق فردی به رسمیت شناخته نمی شود.

در این مطلب از سوربان به معرفی بازیگرانی پرداخته ایم که این شجاعت را به خرج داده و علی رغم سختی ها و ریسک های زیاد دست به تغییر جنسیت زده و زندگی تازه ای شروع کردندl

فرزانه ارسطو - سامان ارسطو : ترس طرد شدن داشتم!

فرزانه ارسطو

سامان ارسطو بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه‌نویس شاهرودی است. او در زمیته تاتر هم آموزش می داد و تا سال 1378 با نام فرزانه و هویت زنانه شناخته می شد اما همان سال  و زمانیکه  ۴۱ ساله شد، تطبیق جنسیت داد.نام خود را سامان گذاشت و ازدواج هم کرد. ازدواج دوازده ساله اول به سامان نرسید و خراب شد اما او حدود 8 ساال پیش  دوباره ازدواج کرد.

او هم بازیگری کرده و هم کارگردانی و در مصاحبه ای درباره وضعیت زندگی اش گغته است:« ترس از طرد شدن باعث شد مدت‌ها برای آشکار سازی  این کار اقدام نکنم  اما سرانجام در سال ۱۳۸۷ تصمیمم را گرفتم و تغییر جسنیت دادم»

شهره لرستانی - مازیار لرستانی

شهره لرستانی

مازیار لرستانی زاده 31 خرداد 1345 در تهران می باشد. مازیار لرستانی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای می باشد. مازیار لرستانی بازیگری خود را با چندین تئاتر شروع کردو نخستین تجربه سینمایی او با فیلم نیاز در سال 1370 شروع شد. مازیار لرستانی تجربه نویسندگی برای چندین فیلم کوتاه را هم دارد. مازیار لرستانی، چهارشنبه 22 تیر 1401 از تطبیق جنسیت خود خبر داد و‌ گفت نام مازیار را برگزیده‌است.

شایان افضلی - سایه افضلی

شایان افضلی

سایه افضلی متولد 11 اردیبهشت 1364 در اصفهان، هنرمند است او به عنوان یک پسر به دنیا آمد اما خیلی زود گرایشات متفاوت او آشکار شد تا اینکه بعد از خدمت سربازی تغییر جنسیت داد و حالا نویسنده و بازیگر می باشد.

شایان بعد از تغییر جنسیت نام سایه را انتخاب کرد و حالا که کسی او را نمیشناخت از اول شروع به ادامه فعالیت های هنری خود کرد او بعد از مدتی نیز ازدواج کرد.

منبع : سوربان

 

کدخبر: 883188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟