فیلم پربازتاب آوازخواندن سعید طوسی / قاری سرشناس قرآن دل به آواز داد !
حجم ویدیو: 16.58M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59

محمد گندم‌نژاد طوسی متولد ۱۳۴۹ در شهر تهران، معروف به سعید طوسی؛  قاری قرآن، کارشناس شورای عالی قرآن و آموزگار کلاس‌های قرآن با تمرکز بر آموزش نوجوانان است. طوسی همچنین عضو گروه ملی تواشیح پیامبر اعظم (ص) بود. 

زندگی شخصی

طوسی از ۵ سالگی آموزش قرآن را به روش هجایی شروع کرد و در مکتب‌خانه این روش را در یک سال فراگرفته و فعالیت‌های قرآنی را آغاز کرده‌است. وی از سال ۷۰ بعد از اینکه دوران خدمت سربازی را به پایان رساند، به‌صورت جدی قرائت و شرکت در مسابقات را شروع کرد. وی تلاوت قرآن را زیر نظر اساتیدی، چون احمد هروی و میرزا علی رحیمی آموخت.

طوسی در گفتن اذان هم مهارت ویژه دارد، و دو اذان که توسط او اجرا شده اجازه پخش در صدا و سیما گرفته‌است. وی یکی از این اذان‌ها را به‌صورت ابداعی اجرا کرده‌است. اذان دیگرش تقلیدی از مؤذن مدینه است. طوسی همچنین در مساجد تهران و کوی دانشگاه جلسات آموزش تخصصی قرآن داشت. وی تا زمانی که در مشهد بود در مغازه خود آرایشگری‌ می‌کرد.

دیگر فعالیت های قرآنی

طوسی در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۲ گفت که پنج سال است با اداره کل نغمات آئینی صدا و سیما و رادیو نوا همکاری دارد. او داوری مسابقات اروپایی قرآن کریم در مرکز اسلامی هامبورگ را در سال ۱۳۹۴ بر عهده داشت. سعید طوسی در مراسم مختلفی، چون افتتاحیه مجلس دهم، مراسم احیای شب‌های قدر در مصلای تهران نیز به قرائت قرآن پرداخته‌است.

 

کدخبر: 890084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟