من و گوگوش، طالقانی را شکنجه دادیم! + فیلم افشاگری حسن روشن درباره ساواکی بودنش !
حجم ویدیو: 219.69M | مدت زمان ویدیو: 00:18:07

به گزارش رکنا، حسن روشن پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال در گفت وگویی مفصل با خبرگزاری ایسنا، از خاطرات و اتفاقات زمان فوتبالش صحبت کرده است. او که جزو اساطیر باشگاه استقلال و از نامدارترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود، به رک و بی‌پرده سخن گفتن معروف است.

روشن در بخشی از این گفت‌وگو درباره متهم شدن به ساواکی بودن و احضار شدن نزد آیت‌الله طالقانی به همراه یک خواننده سخن گفته است.

تهمت عضویت در ساواک

بعد انقلاب به من و همایون بهزادی انگ ساواکی بودن زدند.

همایون (عضو ساواک ) بود اما کاره‌ای نبود. شما چطوری می‌خواهید بگویید او (بهزادی) شکنجه‌گر بوده! شاید هم خواستند به او حقوقی بدهند گفتند برو ساواک. اما این که حرف برایش در بیاورند، اینطور نبود. به ما گفتند شما و یکی از خواننده‌ها ( گوگوش ) آقای طالقانی را شکنجه دادید. آن موقع دوبی بودم. مادرم زنگ زد گفت می‌گویند ساواکی هستی، به ایران نیا. فردا سوار هواپیما شدم به ایران آمدم. برادر خانم من آن موقع در کمیته بود. رفتیم پیش آقای طالقانی. قضیه را مطرح کردند، گفت من (روشن) را نمی‌شناسم، بیخودی مردم را اذیت نکنید و از اتاق برو بیرون.

می‌گفتند تاجی‌ها همه ساواکی هستند و یک شب در میان خانه شاه هستند.‌ از کل تیم ما دو یا سه نفر در جای دیگری کار می‌کردند. غلامحسین مظلومی، عزت جانملکی و علی جباری. این سه تا کار می‌کردند. آن دو نفر در دخانیات و علی جباری در صنایع نظامی کار می‌کردند. بعد بقیه بیکار بودند. حالا در پرسپولیس ۹۹ درصد سر کار بودند. نصف‌شان در وزارت امور خارجه مشغول بودند مثل آقای کاشانی. یکسری‌شان در سازمان امور استخدامی کشور بودند. جاهای مختلف بودند.

قضیه رفتن روشن به دربار شاه

یک بار رفتیم دربار، اشرف (خواهر محمدرضا پهلوی) آمد. تا آمد گفت این‌ها چه کاره هستند؟ گفتند فوتبالیست. گفت چرا اینقدر تعدادشان زیاد است؟ چون نمی‌دانست فوتبال چیست. نفری یک ساعت رولکس به بچه‌ها داد. نصف بچه‌ها در بین راه آن را فروختند. همین. حقیقت تلخ.

کدخبر: 904226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟