وفادارترین خواننده زن ایرانی به همسرش/هلن ماتووسیان کیست؟

هلن ماتووسیان متولد ۱۷ اردیبهشت ۱۳۴۰ در زنجان ، از خوانندگان با سابقه است. تحصیلکرده هنرستان موسیقی در شاخه اپرا و پیانو می باشد که از ۱۷ سالگی خواندن را آغاز کرد تا اینکه بعدا به آلمان و سپس آمریکا مهاجرت کند.

هلن

ارمنی تبار

در محله قوبای شهر خرم دره زنجان در یک خانواده ارمنی تبار به دنیا آمد و همان ایام کودکی به تهران نقل مکان کردند و از ۱۵ سالگی وارد هنرستان موسیقی شد.

هلن

خوانندگی با انقلاب

در سال ۱۳۵۷ وقتی ۱۷ ساله بود زیر نظر بابک افشار آهنگساز و تنظیم کننده معروف ، خوانندگی را شروع کرد اما چند ماه بعد انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

مهاجرت به آلمان و تحصیل

هلن در سال ۱۳۶۴ وقتی ۲۴ ساله بود به آلمان رفت و فعالیت اش را با سازماندهی کنسرت و اجراهای زنده در شهرهای مختلف این کشور دوباره آغاز کرد. او سپس در کنسرواتوار موزیک هایدلبرگ در رشته موسیقی اپرا فارغ التحصیل شد.

هلن

نقل مکان به آمریکا

سال ۱۳۷۴ به آمریکا رفت و آلبوم غیر رسمی Helen را به زبان ارمنی منتشر داد تا اینکه سال ۱۳۷۶ آلبوم رسمی او بنام اقیانوس خالی عرضه شد. هلن ماتووسیان چند سال پیش با آقای واهان مناچکانیان ازدواج کرد که زندگی بسیار موفق و توام با شادی و خوشبختی را سپری می کردند

سکته مغزی همسر

هلن و همسرش واهان، در سفری به ترکیه در سال ۲۰۱۵، به دلیل سکته مغزی ناگهانی واهان و فلج شدن او، از ادامه سفر و برنامه بازماندند و هلن همسرش را با هواپیما به ایالات متحده آمریکا برد تا وی را تحت درمان قرار دهد. اما همسر او به صورت کامل فلج شد.هلن با وفاداری بسیار از همسرش ماهها مراقبت می کند و می گویند حال او رو به بهبودی می‌باشد.

هلن

کدخبر: 923693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟