10 بازیگری که همه ایران را تحت تائیر قرار دادند + عکس و داستان عجیب زندگی!

بعضی از آن‌ها برخلاف آن‌چه پیش‌بینی می‌شد نتوانستند تماشاگران زیادی را به سینما بکشانند یا به واسطه درخشش خود در فیلم مورد تحسین قرار بگیرند، اما بعضی از ستاره‌ها فارغ از فروش و کیفیت فیلم، موفق شدند یکی از بازی‌های خوب‌شان را به نمایش بگذارند و حداقل به سهم خود، تماشاگران را راضی کنند. اکنون که روزهای پایانی شهریورماه را سپری می‌کنیم، ستاره‌های موفق و ناکام سینما در شش ماه اول سال 1402 را بررسی کردیم.

بهرام افشاری

داستان زندگی این 10 نفر همه ایران را تحت تاثیر قرار داد

فروش عجیب و غریب کمدی «فسیل»، ستاره این فیلم بهرام افشاری را جزو چهره‌های موفق قرار داده است. افشاری در این فیلم ساخته کریم امینی نقش یک خواننده پیش از انقلاب را بازی کرده است. فرمول شوخی با حال و هوای دهه 60 در فیلم‌های کمدی معمولا جواب داده و «فسیل» نیز به پشتوانه این فرمول تضمین شده، نمایش در زمان طلایی نوروز و البته ستاره محبوبش بهرام افشاری، موفق شد حدود 5 میلیون و 900 مخاطب داشته باشد و به فروش 257 میلیارد تومانی دست پیدا کند.

پریناز ایزدیار

داستان زندگی این 10 نفر همه ایران را تحت تاثیر قرار داد

در حالی که آثار کمدی حرف اول را در گیشه می‌زنند، فیلم «سه کام حبس» با مضمون اجتماعی، توانست فروش نسبتا خوبی داشته باشد و در جایگاه سومین فیلم پرفروش قرار بگیرد. ساخته سامان سالور 19 میلیارد و 677 میلیون تومان فروخت و 417 هزار مخاطب جذب کرد. پریناز ایزدیار و محسن تنابنده بازیگران اصلی این فیلم هستند که در دام فروش مواد مخدر می‌افتند. ایزدیار در این فیلم نقش زن رنج‌کشیده قصه را به خوبی ایفا کرده و به واسطه بازی خوب خود و جایگاه فیلم در گیشه، در جمع موفق‌ها قرار گرفته است.

محسن تنابنده

داستان زندگی این 10 نفر همه ایران را تحت تاثیر قرار داد

نیمه اول سال 1402 با دو فیلم «جنگ جهانی سوم» و «سه کام حبس» حضور پررنگی در سینما داشت و با دو نقش متفاوت روی پرده دیده شد. تنابنده در فیلم «جنگ جهانی سوم» اثر هومن سیدی در نقش یک کارگر زحمتکش ظاهر شده که طی اتفاقاتی، به انسانی خشن و بی‌رحم تبدیل می‌‌شود، این نقش جزو نقش‌های سخت و مهم کارنامه محسن تنابنده است. او در هر دو فیلم بازی خوبی داشت.

بابک حمیدیان

داستان زندگی این 10 نفر همه ایران را تحت تاثیر قرار داد

سابقه خوبی در زمینه بازی در آثار دفاع مقدسی دارد و فیلم «غریب» اثر محمدحسین لطیفی نیز جزو فیلم‌های موفق او در این ژانر است. «غریب» در گیشه به فروش 10 میلیاردی دست یافت و 241 هزار مخاطب جذب کرد که رقم چندان قابل توجهی برای آن نیست، اما بازی خوب و تاثیرگذار حمیدیان برای نمایش ابعاد مختلف شخصیت شهید بروجردی که واکنش‌های مثبتی را برانگیخت، این نقش را به یکی از کاراکترهای ماندگار و مهم او تبدیل کرد.

الناز شاکردوست

داستان زندگی این 10 نفر همه ایران را تحت تاثیر قرار داد

برخلاف تابستان 1401، الناز شاکردوست تابستان امسال جایگاه ویژه‌ای در گیشه به دست نیاورد. او سال گذشته با فیلم «تی تی» و «ابلق» مورد توجه مخاطبان بود، اما «آخرین تولد» ساخته نوید محمودی پس از حدود یک ماه اکران، فعلا 3 میلیارد و 492 میلیون تومان فروخته و تنها 75 هزار مخاطب داشته است. آن‌چه باعث می‌شود الناز شاکردوست را جزو چهره‌های ناکام نیمه اول سال ندانیم، بازی خوب او در فیلم است. شاکردوست به خوبی از پس چالش ادای لهجه برآمده و بازی تاثیرگذار و باورپذیری دارد، وگرنه کیفیت ضعیف «آخرین تولد» باعث می‌شود این فیلم جزو انتخاب‌های خوب اخیر او نباشد.

ناموفق‌ها

صابر ابر   و  سارا بهرامی

داستان زندگی این 10 نفر همه ایران را تحت تاثیر قرار داد

بازیگر اصلی «بعد از رفتن» ساخته رضا نجاتی، صابر ابر است و سارا بهرامی نیز حضور نسبتا کوتاهی در اواخر فیلم دارد. صابر ابر در این فیلم خودش را تکرار کرده و بازی او بی‌شباهت به بازی‌های قبلی‌اش نیست. البته نقش او نیز چالش‌برانگیز و پیچیده نیست. سارا بهرامی نیز وضعیت مشابهی دارد. او اواخر فیلم وارد قصه می‌شود و به واسطه دیالوگ‌های او گره‌گشایی اتفاق می‌افتد. فروش تقریبا 800 میلیونی فیلم بعد از یک ماه نشان می‌دهد «بعد از رفتن» مورد استقبال قرار نگرفته و ناکامی نصیب ستاره‌هایش شده است.

پژمان جمشیدی

داستان زندگی این 10 نفر همه ایران را تحت تاثیر قرار داد

پژمان جمشیدی تابستان امسال با فیلم «شهر هرت» ساخته کریم امینی و «بی‌مادر» اثر مرتضی فاطمی به سینما آمد و همزمان با دو نقش متفاوت کمدی و جدی در سینما دیده شد. «شهر هرت» با فروش 60 میلیاردی در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم قرار گرفت، اما بازی تکراری جمشیدی و شوخی‌های سطحی و نه چندان بامزه فیلم، نظر مثبت مخاطبان را جلب نکرد. بازی پژمان جمشیدی در نقش شخصیت لات و عصبی «بی‌مادر» نیز جزو بازی‌های خوب او در آثار غیرکمدی نیست.

نیکی کریمی

داستان زندگی این 10 نفر همه ایران را تحت تاثیر قرار داد

فیلم دفاع مقدسی «دسته دختران»، با وجود تولید سخت و پرزحمتی که داشت، نتوانست با استقبال مخاطبان مواجه شود و روایت جذاب و تاثیرگذاری از مقاومت زنان در برابر دشمن داشته باشد. فیلم‌نامه ضعیف «دسته دختران» ساخته منیر قیدی اجازه نمی‌دهد درام شکل بگیرد و نیکی کریمی در نقش زن جنوبی فیلم بازی خوبی ندارد. او لهجه جنوبی را با تسلط ادا نمی‌کند و گاهی لهجه را از دست می‌دهد. «دسته دختران» با 137 هزار مخاطب و چهار میلیارد فروش، گیشه را ترک کرد.

احمد مهرانفر

داستان زندگی این 10 نفر همه ایران را تحت تاثیر قرار داد

احمد مهرانفر بهار امسال با یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های کارنامه‌اش «آهنگ دونفره» روی پرده سینما دیده شد. هرچند که فیلم به واسطه حضور فرزاد فرزین، ژانر کمدی و فضایی شاد فروش پایینی نداشت، اما اتفاقات دم‌دستی و غیرمنطقی قصه حسابی توی ذوق می‌زند و مخاطب را راضی نمی‌کند. احمد مهرانفر در نقش جوان فقیر قصه که استعداد خوانندگی دارد، بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشته، اما این فیلم و کاراکتر «پاشا» دستاوردی برای مهرانفر نداشته‌اند.

کدخبر: 931133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟