قاب تماشایی از حبیب در کنار خانواده‌اش

حبیب محبیان / حبیب محبیان خواننده / بیوگرافی حبیب محبیان / همسر حبیب محبیان / عکس حبیب محبیان

حبیب محبیان، معروف به حبیب (۴ مهر ۱۳۲۶ – ۲۱ خرداد ۱۳۹۵)، خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه‌سرای سرشناس و صاحب سبک ایرانی بود. او در دههٔ ۱۳۵۰ خورشیدی با آلبوم مرد تنهای شب به شهرت رسید. جنس صدای تنور حبیب، استفاده‌اش از گیتار ۱۲ سیمی و آهنگسازی متأثر از موسیقی راک غربی، او را به‌عنوان هنرمندی متفاوت به موسیقی پاپ ایران معرفی کرد.

حبیب محبیان

چه کسی خواست تا حبیب به ایران بازگردد؟

گویا، محمود احمدی نژاد به صدای برخی خوانندگان قبل از انقلاب علاقه‌مند بود و برنامه‌هایی برای بازگشت برخی از این خواننده‌ها را داشت. گفته می‌شود که اسفندیار رحیم مشایی نقش تأثیرگذاری در بازگشت حبیب به ایران داشت. رییس دفتر محمود احمدی نژاد که در سال ۱۳۸۸ مشاور فرهنگی رییس دولت هم محسوب می‌شد، یکی از واسطه‌های بازگشت او به ایران بود. حتی یکی دو سایت خبری هم گزارش‌های کوتاهی از نقش رییس دفتر احمدی نژاد در بازگشت حبیب منتشر کردند. همان روز‌ها مشایی در دیدار خود با حبیب محبیان مطالبی را در خصوص مسائل هنری و فرهنگی مطرح کرد که جزییات و مسائل مطرح شده در این دیدار منتشر نشد. اگرچه این دیدار هم نتوانست مشکل حبیب در ارائه آلبوم و برگزاری کنسرت در ایران را برطرف کند.

حبیب در سال ۱۳۸۹ درخواست خود برای دریافت مجوز انتشار آلبوم را ارائه کرد و اعلام کرد که می‌خواهد در ورزشگاه آزادی تهران کنسرت برگزار کند.

رحیم مشایی رییس دفتر رئیس‌جمهور، گفته بود: «اینکه یک ایرانی بخواهد فعالیتی در داخل و خارج از کشور داشته باشد، مطابق چارچوب و قوانین آزاد است و مشکلی ندارد.» شاه‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد هم گفته بود: «خواننده‌ای که به ایران بازگشته از وزارت ارشاد مجوزی ندارد و آنچه گفته و شنیده شده شایعه است.» همچنین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد گفته بود: «ایشان می‌تواند با توجه به‌نگاه و رویکرد دولت، به‌محتوای آثار فرهنگی و هنری، مجدداً به ارائه آلبوم خود برای گرفتن مجوز اقدام کند.» احمدخاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز گفته بود: «ایران جای خواننده‌های لس‌آنجلسی نیست.»

کدخبر: 932276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟