بی آبرویی بازیگران ایرانی هدف اصلی هوش مصنوعی ! + عکس های جعلی از گوگوش تا احسان علیخانی

به گزارش رکنا، اخیرا در فضای مجازی تب و تاب عکس ها و فیلم هایی ایجاد شده است که واقعیت ندارد و ورود هوش مصنوعی به این عرصه فضا را برای ترویج حقیقت سخت کرده است. اتفاقات عجیبی که بیش از پیش وایرال می شوند و حتی بازیگران و هنرمندانی که دستمایه این تفریح با هوش مصنوعی قرار میگیرند نیز وارد عمل می شوند تا ثابت کنند برخی از شایعات  و عکس های منتشره حقیقت ندارد.

با ورود هوش مصنوعی به عرصه فناوری ، تکنولوژی پیشرفت عمیقی را تجربه کرده است و بسیاری از فعالیت هایی که در گذشته با دشواری مواجه شده بود اکنون سهل گشته است ، اما نکته قابل توجه این تکنولوژی که او را تبدیل به موضوعی ترسناک کرده است ، دروغ گرایی حقیقت است ، آن چیزی که میبینیم آن قدر طبیعی است که باور خواهیم کرد اما آنقدر دروغ است که تفکیک حقیقت برای ما دشوار خواهد شد.

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اکنون درگیر آن خواهیم بود تمیز داشتن حقایق از جعلیات است! به راحتی می‌توان صدای هرکسی را روی صدای شخص دیگری قرار داد، تصاویر افراد را بدون هیچ زحمتی و با بهترین کیفیت، برای فیلم یا عکس نامربوطی مورد استفاده قرار می گیرند.

این موضوع برای افراد معروفی چون بازیگران و هنرمندان تبدیل به دغدغه شده است ، دغدغه ای که هر از چند گاهی با پخش شدن در فضای مجازی زندگی هنرمند را تحت شعاع قرار می دهد، مبحث تولید این چنین محتوای در اصل زرد و فریب دهنده را نمی توان کنترل کرد ، در فضای عجیبی که هر فرد برای خود رسانه ای تشکیل داده است و فضای مجازی را به چشم یک بیزینس وسیع می بیند نمیتوان جلوی حجم عظیمی از تولید محتوای فیک را گرفت، نه تنها در ایران بلکه این موضوعی است که اغلب سلبریتی های جهانی درگیر آن هستند ، برخی هنرمندان به آن نیاز دارند ، برخی نیز از آن بیزارند! مخاطبان هم بی‌خبر از همه جا این اخبار جعلی را باور می‌کند ، انتشار می دهد و یا از آن سو استفاده می کند!

صفحاتی در فضای مجازی از طریق ساخت این تصاویر پرحاشیه به تبلیغاتی نظیر مرکز لاغری و فروش قرص‌های گوناگون می‌پردازند. ساخت تصاویر جنجالی از سحر دولتشاهی، گوگوش، ترانه علیدوستی، احسان علیخانی و… از جمله مواردی است که در مدت اخیر مورد سواستفاده قرار گرفته است.

به هرحال با وجود اتفاقات پیش رو در دنیای دیجیتالی آینده، نمی‌توان از آن فرار کرد. کاری که از دست ما برمی‌آید بالا بردن علم و اطلاعاتمان و باور نکردن هر خبر و تصویری در صفحات مجازی است.

عکس های جعلی

 

سحر دولتشاهی و همایون شجریان

 سحر دولتشاهی و همایون شجریان

سحر دولتشاهی و همایون شجریان

همایون شجریان و سحر دولتشاهی

گوگوش و نوه اش

ترلان پروانه و گوگوش

ثریا قاسمی و گوگوش

ثریا قاسمی و گوگوش

امیر جعفری و ریما رامین فر

امیر جعفری و ریما رامین فر

احسان علیخانی

احسان علیخانی

کدخبر: 991589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهلا رنجبران
آیا این خبر مفید بود؟