سحر زکریا :  کرونا شبیه لوگو کونگ فو است/ مسئولان یاد گرفتند همه مشکلات را بیندازند گردن کرونا

سحر زکریا در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر رکنا درباره وضعیت بوجود آمده برای فعالیت های هنری به علت شیوع و گسترش کرونا گفت: ما که همیشه مشکلات داشتیم و ربطی به این روزها و کرونا ندارد فقط فرقش این است که پیش از یک عده در یک جایی در ایران یا جهان درگیر ماجرایی می شدند و ما از آنها دور بودیم فکر می کردیم به ما نمی رسد و بی خیال به زندگی خود ادامه می دادیم و حتی می شد که آتش به آن میدان هم می ریختیم اما الان فرق می کند. کرونا فضای تازه را در جهان نسبت به روابط انسانی ایجاد کرد . کرونا کوچک و بزرگ، پولدار وفقیر، زن و مرد نمی شناسند و متوجه شدیم چقدر مرگ به ما نزدیک است.

نفس کشیدن زمین به قیمت از دست عزیزان

سحر زکریا با گفتن ازاینکه کرونا باعث شد زمین نفس بکشد اعتقادی ندارم ، باید ببینیم این نفس کشیدن چه قیمتی برای ما دارد گفت : وقتی این نفس کشیدن به قیمت هرروزه تعداد زیادی از انسان ها است چه ارزشی دارد ؟ اگر برای یکی از عزیزان خودمان این اتفاق رخ دهد بازهم به این فکر می کنم که در عوض زمین نفس می کشد؟ این ها همه شعار است . بشر دوست دارد در هر زمانی خودش را با یک چیزی خوشحال کند. الان با اومدن کرونا همه مشکلات و هر مسئله ای که در کشور وجود دارد را می اندازند  گردن کرونا  انگار که قبل از کرونا مشکلات و مسائلی وجود نداشتند.

اتفاقات خوبی که کرونا رقم زد

وی در ادامه افزود: کرونا بُعد مثبت هم باخود به همراه آورد به طور مثال سینما ماشین را به وجود آورد و چقدر این اتفاق زیبا بود که مردم به سمت سینما کشیده شوند.  با ورود کرونا متوجه شدیم که با ورود تکنولوژی چقدر قرار است متحول شویم و اینبار چقدر سریع تحولات شکل گرفت و اصلا چقدر سریع می توانست شکل بگیرد و نمی دانستیم . تغییراتی  مثل تئاتر آنلاین . تکنولوژی دارد بلای زندگی آنلاین را سر ما می آورد.

مردم فکر می کردند از مریخ آمده ام !

زکریا درباره تاثیرگذارترین صحنه اجتماعی که این روزها در شهر دیده است چنین توضیح داد : قرنطینه را تا جایی که امکانش بود رعایت کردم و تنها به دلیل خرید اقلام خوراکی و روزانه از خانه بیرون رفتم. عجیب ترین صحنه ای که این روزها شاهدش هستم این بود که من ماسک و دستکش داشتم و تعداد زیادی از مردم هیچگونه ماسک و دستکشی نداشتند و به من هم که ماسک و دستکش داشتم به صورت عجیبی نگاه می کردند انگار که من از مریخ آمدم و کاری انجام می دهم که برخلاف اتفاقاتی است که درحال رخ دادن است انگار که بیماری وجود ندارد.

این روزها هر کسی در جامعه صحبت می کند و نظری می گوید دیگران می گویند دروغ می گوید و این جملات دروغ می گوید اپیدمی شده است . 

به دروغ می گویم مریض هستم

از سحر زکریا پرسیدیم شما آخرین دروغی که گفتید چه بود و به چه کسی بود و که چنین گفت : از دروغ گفتن بیزارهستم و ترجیح می دهم سعی خودم را کنم که دروغی نگویم. نمی دانم اسمش را دروغ می گذارند یا چه چیزی دیگر  اما زمانی که شرکت در مراسم و یا برنامه ای مورد دلخواهم نیست یا درآن زمان در شرایطی هستم که دوست ندارم درآن مراسم شرکت کنم می گویم مریض هستم.

سحر زکریا به کرونا رنگ داد و او را به یک دایره سیاه و سفید تشبیه کرد همانند لوگو ورزش کونگ فو درباره علت این شباهت گفت: به نظر من رنگش سیاه و سفید است و دو بُعدی است، بُعد مثبت و منفی دارد. باعث ایجاد اتفاقات خوب و باعث اتفاقات بد هم شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 565197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟