شایان نقره ساز موسیقی را اقیانوس بی انتها دانست + فیلم و عکس

به گزارش رکنا، پیانو از سازهایی است که حس نواختن کلاویه ها در آن حرف اول را می زند در انتقال حس و حال عمیق به شنونده. یکی از پیانیست های حرفه ای کشورمان شایان نقره ساز نام دارد که هنگام نواختن پیانو در عالم خودش سیر می کند و به قدری غرق در نت ها و نواختن می شود که قابل وصف نیست. در ادامه مصاحبه ای را با این هنرمند جوان کشورمان انجام داده ایم و نمونه ای از پیانو نوازی او را می توانید ببینید.

لطفا خودتان را معرفی کنید.

شایان نقره ساز هستم متولد شهر لاهیجان. تحصیلاتم در زمینه موسیقی است و فارغ التحصیل کنسرواتور تهران هستم.

از چه سنی به نواختن پیانو روی آوردید؟

از کودکی صداها به خصوص موسیقی خیلی روی من تاثیرگذار بوده است و همیشه برایم جذابیت داشت؛ تا اینکه خانواده مرا به کلاس موسیقی فرستادند. من موسیقی را درواقع از 5 سالگی شروع کردم.

شما چه سبک پیانویی را می نوازید؟

من سبک پیانویی که می نوازم جز است و البته مدت ها بود که سبک کلاسیک هم کار می کردم.

در خانواده آیا شخص دیگری هم در عالم موسیقی فعالیت دارد و تاثیر خانواده چقدر بوده در بروز استعداد شما؟

در خانواده به جز دایی ام که در دوران جوانی اش تمبک می نواخت کس دیگری ساز نمی زند. البته مادرم ذوق هنری زیادی دارد و پدرم همیشه من از کودکی یادم است که نوار کاست های زیادی داشت و به خصوص موسیقی فولکلور خیلی گوش می داد که تاثیر بسیاری در سوق دادن من به موسیقی داشت.

پیانو چه تاثیری در زندگی شما داشته است؟ چه از لحاظ درآمدی و چه از لحاظ روحی روانی.

نواختن پیانو تاثیرات بسیار زیادی در زندگی من داشته است؛ چه از لحاظ جهت گیری زندگی من به سمت موسیقایی شدن و چه از لحاظ کشف و بروز احساسات درونی خودم به وسیله ساز پیانو.

شما قطعا به آموزش پیانو هم مشغولید؛ چه توصیه ای به هنرجویان دارید؟

توصیه ام به هنرجویان این است که مهارت شنیداری خودشان را پرورش دهند و از بزرگان موسیقی و ضبط های فاخری که در تاریخ موسیقی شده است بیاموزند.

آیا جز پیانو به نواختن ساز دیگری هم مشغولید؟

خیر؛ سازی که از خانواده دیگری باشد نه اما سازهایی که در دسته سازهای کلاویه ای هستند را می نوازم از قبیل ملودیکا و کیبورد

چه هدفی را دنبال می کنید در آینده از نواختن موسیقی؟

حقیقتا اهداف گوناگونی را در زمینه موسیقی دارم که یکی از آنها ضبط و تولید آلبوم های موسیقی خودم است.

از سختی های راه آموختن موسیقی بفرمایید.

موسیقی مثل یک اقیانوس بی انتهاست که وقتی شما به صورت حرفه ای می خواهید این کار را دنبال کنید و در میانه اقیانوس قرار می گیرید خیلی مهم است که در چه جهتی می خواهید حرکت کنید. پیدا کردن آن مسیر کمی مشکل است اما توسط راهنمای درست و استاد کاربلد خیلی می تواند این راه ساده تر و هموارتر باشد.

کدخبر: 967261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟