نخستین آیین «یادگار هنر»؛ با محوریت محمد ابهری

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه ، این مراسم  که در روز دوشنبه 21 اسفندماه 1402 ،از ساعت 18 برگزار می شود؛ بنا دارد در زمان حیات هنرمندان، از فعالیت‌های هنری اساتید هنر تجلیل به عمل آورد  و در اولین مراسم، سراغِ این بازیگر پیشکسوت که در آثار و مدیوم‌های متعددی در ذهن و یاد مردم به یادگار مانده است، خواهد رفت.

استاد ابهری متولد ۱۳۱۷ است  که  فعالیت هنری را با تئاتر در گروه هنر ملی آغاز کرد و از جمله در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار ۲۵ شهریور در آذر ماه ۱۳۴۶ بر صحنه رفت. بازی در فیلم شهر قصه به کارگردانی منوچهر انور نخستین فعالیت سینمایی اوست.وی در  آثاری چون  مجموعه سربداران (محمدعلی نجفی - ۱۳۶۲)، طبل تو خالی (احمد نجیب زاده - 1362) مجموعه‌ی تلویزیونی بوعلی سینا (کیهان رهگذار - ۱۳۶۴) دادستان (بزرگمهر رفیعا - 1370)، سریال کوچک جنگلی (بهروز افخمی - ۱۳۶۳ تا 1366) صندلی خاکستری (حامد عقیلی - 1380) سریال آخرین پادشاهی (کاظم بلوچی - 1386)، سریال پدرخوانده (محمدرضا ورزی - 1384 تا 1386)، و همچنین بوی کافور عطر یاس، دل‌شدگان، نقطه ضعف، مجسمه، خواستگاری، پدر آن دیگری و... به ایفای نقش پرداخته است.

 این مراسم  با مشارکت «سینما گفتگو» برگزار می شود با حضور جمعی از هنرمندان سینما،همکاران و خانواده‌ی وی همراه خواهد بود و حضور برای علاقه مندان آزاد است

کدخبر: 978759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟