خاطره عبدالرضا هلالی مداح کشورمان + فیلم

به گزارش رکنا، خاطره عبدالرضا هلالی مداح معروف از پیرمردی که از کوچه‌ها می‌گذشت و برای سیدالشهدا نوحه می‌خواند را در این فیلم می بینید.

بیوگرافی عبدالرضا هلالی

عبدالرضا هلالی متولد 12 آبان 1360 در خرمشهر، مداح است. او در هنرستان در رشته نقشه کشی ساختمان درس خوانده است و دو ترم نیز در دانشگاه حقوق قضایی خواند که درنهایت انصراف داد و کلا تحصیل را رها کرد، او یکی از جنجالی ترین مداح های کشور است که فیلم های خصوصی اش منتشر شده است.

ماجرای مداح شدن عبدالرضا هلالی

عبدالرضا هلالی می گوید: یک روز در کوچه مان فوتبال بازی می کردیم که دیدم یه آقای خوش قیافه و محاسن دار ایستاده و بازی ما رو نگاه می کنه، من هم قیچی میزدم، فوتبال بازی می کردم که ایشان جلو اومد و گفت شما فوتبالت خیلی خوبه، خوب بازی می کنی، من هم گفتم شما بچه محل ما نیستید؛ اینجا چیکار می کنید ؟ گفت که هیات ما در محله شما برگزار میشه و من رو به جلساتشان دعوت کرد این مداح عباس صابری بود، اولین جرقه مذهبی شدن و هیئت رفتن همونجا خورده شد، آن زمان من 11 – 12 سالم بود و بعد از شهادت عباس صابری اینقدر ایشان رو دوست داشتم که خودم رفتم در هیئت و شروع به روضه خواندن و سینه زنی کردم.

استاد مداحی عبدالرضا هلالی

عبدالرضا هلالی اظهار کرد: آن زمان مثل الان کتاب چاپ نمی شد و اشعار و سبک ها بدین شکل نبود. من هم که چیزی بلد نبودم؛ مجبور شدم برای یادگرفتن اشعار به جلسات حاج منصور ارضی برم در جلسات حاج منصور می‌ نشستم و از دور گوش می‌ دادم، شعرها رو می نوشتم و آداب رو یاد می گرفتم.

شهرت مداحی عبدالرضا هلالی

تا قبل از سال 1379 تنها اهالی منطقه میدان خراسان تهران او را به عنوان مداحی جوان می شناختند، اما از سال 1382 با برپایی هیات الرضا نام او نیز به عنوان مداحان سرشناس اضافه شد.

کدخبر: 912241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟