پررو بازی محمد امامی جنجال ساز شد / امامی در کاخ زندگی می کند نه زندان

سید ضیاهاشمی-رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در گفت و گو با خبرنگار سینما رکنا، درباره چگونگی حضور  محمد امامی در پروژه های مختلف سینمایی و شبکه خانگی بدون مجوز از سوی شورایعالی تهیه کنندگان گفت : اول باید بگویم که این ضعف سیستم نظام ما است. تا به امروز ندیده بودم شخصی بتواند از داخل زندان مصاحبه کند و صحبت های بازپرس پرونده اش را تکذیب کند و طلبکار هم باشد و کسی به کار او کاری نداشته باشد. واما از حدود سه سال پیش آقای موسوی دبیر شورای عالی تهیه کنندگان اعلام کردند که ردی از پولشویی وجود دارد. به مرور زمان در تریبون های گوناگون صحبت کردیم و اعلام کردیم که این قضیه چیست. در برنامه شورای عالی تهیه کنندگان به شکل جدی پیگیری شد و به طور مکرر اعلام کردیم بالا رفتن دستمزد بازیگران توسط ایشان صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: این بی برنامگی فاجعه است که یک سیاست در شورای پروانه ساخت وجود داشته باشد و در شورای پروانه ساخت ویدیویی سیاست دیگری باشد و افرادی که درشورای عالی تهیه کنندگان جایگاهی ندارند در شورای پروانه ساخت ویدیویی مجوز فعالیت خود را می گیرند. ما این ایرادها را متذکر شده ایم و مسئولین سینمایی پذیرفتند اما نمی دانم چرا به مرحله اجرایی نرسیده است.

ابراهیم داروغه زاده پروانه های محمد امامی را صادر کرد

هاشمی با تاکید بر اعتراض مکرر شورای عالی تهیه کنندگان به آقای ابراهیم داروغه زاده گفت: پول حرف اول و آخر را می زند در تمام دنیا هم اینگونه است و مختص ایران نیست با پول افراد را می خرند. متاسفانه در مطبوعات هم وجود دارد  برخی دوستان منتقد و خبرنگار را با پول می خرند و حامی این شخص می کنند و با استدلال حقوقی سعی در تبرئه این تهیه کننده دارند. متاسفانه سندیکاها درایران اختیار چندانی ندارند. هیچ شخص و مسئولی به حرف سندیکاها توجهی ندارند. محمد امامی در سینما هیچ گونه پروانه ساختی ندارد و به نام سرمایه گذار وارد شد.

این دیالوگ را از آقای داروغه زاده دارم که وقتی به ایشان در خصوص فعالیت امامی اعتراض کردیم  گفتند : این اعتراض شما به ما مربوط نیست و ما را به قوه قضائیه ارجاع دادند و تاکید داشتند ما نمی توانیم منبع پول سرمایه گذار را شناسایی کنیم .

سندیکاها می توانند نظر بدهند و بگویند ورود این پول ها به چرخه سینما اشتباه است. داروغه زاده به عنوان مسئول نپذیرفت و پروانه های متعدد را به محمد امامی دادند.

محمد امامی در کاخ زندگی می کند نه زندان!

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: شورای عالی تهیه کنندگان و سندیکاها بارها متذکر شدند که این پول هایی که محمد امامی وارد سینما کرده است از کجا آمده است اما صدای ما به جایی نرسید و اکنون هم نمی رسد. زمانی که این شخص از زندان به بازپرس پرونده اش اهانت می کند و اتهام دروغگویی می زند از ما چه توقعی است ما تنها سلاحمون قلممان است. پررو بازی محمد امامی باعث جنجال سازی و حواشی شده است و افرادی را تحریک کرده که به نفع او شهادت بدهند تا از زندان بتواند فرار کند. زمانی که این رفتار را از ایشان دیدیم صدای اعتراضمان بلند شد در غیر اینصورت ایشان در زندان بود و زندگی خودش را داشت. در زندان برای خود کاخی درست کرده است و کیف می کند . الان پول داشته باشید زندانم برایتان  به کاخ تبدیل می شود تنها نمی توانید بیرون بیاید درغیراینصورت صاحب همه چیز هست.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 563575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟