بهترین گیاهان برای خانه های کم نور + عکس

به گزارش رکنا، اگر محیط خانه شما به گونه‌ای است که از نور کم برخوردار است و به همین دلیل از نگهداری گیاهان آپارتمانی اجتناب می‌کنید، برای حل این مشکل با ما همراه باشید.

مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی

یکی از عواملی که باعث زیباتر شدن دکوراسیون خانه می‌شود، نگهداری از گیاهان آپارتمانی است؛ همانطور که می‌دانید گیاهان برای رشد بهتر و شاداب بودن به محیطی نیاز دارند که از نور خوبی برخوردار باشد و هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد؛ اما امروزه بسیاری از خانه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از نور کافی برای گیاهان برخوردار نیستند؛ همین عامل سبب شده تا از نگهداری گیاهی که به آن علاقه داریم صرف نظر کنیم؛ اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی را به شما معرف کنیم که برای زنده ماندن نیازی به نور ندارند؛ اگر شما هم به پرورش گیاهان آپارتمانی مقاوم علاقه دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع گیاهان آپارتمانی هستند که می‌توانند در محیط‌های کم نور به خوبی رشد کنند؛ به عبارت دیگر این گیاهان برای رشد به محیط تاریک نیاز دارند؛ بنابراین اگر یکی از معضلات شما این است که بدانید چه گلهایی برای داخل خانه مناسب است، با ما همراه باشید.

برگ عبایی

برگ عبایی

برگ عبایی از گیاهان آپارتمانی که در تاریکی رشد میکنند؛ این گیاه برای برای زنده ماندن به نور کم نیاز دارد و بر خلاف سایر گیاهان اپارتمانی در صورتی که بیش از اندازه از آن مراقبت شود، آسیب می‌بیند؛ برای مثال آبیاری بیش از اندازه برای این گیاه ضرر دارد و یا در صورتی که در معرض نور مستقیم خورشید باشد، برگ‌های آن می‌سوزد.

بهترین شرایط برای نگهداری گیاه برگ عبایی، این است که خاک آن همیشه مرطوب باشد؛ لازم به ذکر است روند رشد این گیاه کند است؛ بنابراین اگر با روند کند در رشد برگ عبایی مواجه شدید، نگران نباشید.

 گندمی

گیاه گندمی جزو مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که می‌تواند در فضای کم نور خانه به خوبی رشد کند؛ یکی از مواردی که باید برای سالم و شاداب بودن گیاه در نظر داشته باشید، هرس کردن مداوم برگ‌های آن است؛ نکته مهم دیگری که باید درباره گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری در نظر داشت، روند آبیاری است؛ این گیاه باید هفته‌ای یک بار آبیاری شود.

زاموفیلیا

زاموفیلیا

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی سایه دوست، زاموفیلیا است که در محیط‌های کم نور و با نور مصنوعی به خوبی رشد می‌کند؛ بنابراین اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که از نور مناسبی برخوردار نیست، قرار دادن یک گلدان زاموفیلیا می‌تواند شادابی را به محیط خانه شما هدیه دهد.

در نگهداری این گیاه لازم به ذکر است که نور مستقیم خورشید باعث آسیب رسیدن به برگ‌ها می‌شود؛ همچنین این گیاه می‌تواند کم آبی را برای مدت زمان زیادی تحمل کند؛ در نتیجه اگر به مسافرت رفتید و گیاه را آبیاری نکردید، نگران نباشید.

 بامبو لاکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری

اگر چیدمان خانه شما به روز و لاکچری است، نگهداری از یک گیاه بامبو لاکی می‌تواند این زیبایی را دو چندان کند؛ بامبو جزو بهترین گل های آپارتمانی با نور کم است که می‌تواند در هر شرایطی به رشد خود ادامه دهد؛ این گیاه را می‌توانید در آب یا خاک نگهداری کنید؛ سرعت رشد این گیاه بسیار مناسب است و نیاز به هرس کردن دارد؛ نکته مهم در نگهداری این گیاه این است که بامبو محیط گرم را بیشتر دوست دارد و در صورتی که در خاک کاشته شود، لازم است هر دو هفته یکبار آبیاری شود.

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم یا زنبق صلح، جزو زیباترین گیاهان مقاوم به نور خورشید است که خرید آن می‌تواند دکوراسیون خانه شما را متحول کند؛ بنابراین اگر زمان کمی برای رسیدگی به گل و گیاه دارید، اسپاتی فیلوم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ چرا که می‌تواند در هر شرایط محیطی زنده بماند.

مهم‌ترین نکته در هنگام خرید این گیاه که باید به آن توجه داشت این است که اگر می‌خواهید شاهد گل‌های زیبا در این گلدان باشید، باید آن را در مکانی قرار دهید که در معرض تابش غیر مستقیم نور خورشید باشد و لازم است که خاک آن همیشه مرطوب باشد؛ در هنگام آبیاری به این نکته توجه داشته باشید که آب اضافه از زیر گلدان خارج می‌شود؛ در غیر این صورت ریشه گیاه پوسیده و از بین می‌رود.

 پاپیتال از گیاهان آپارتمانی مقاوم

پاپیتال جزو زیباترین و مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که رشد سریعی دارد و به راحتی با یک قلمه کوچک تکثیر می‌شود. بنابراین بهتر است آن را در گلدانی نگهداری کنید که بتوانید مرتباً آن را هرس کنید. این گیاه عاشق نور روشن و غیر مستقیم خورشید است، اما در شرایط کم نور نیز زنده می‌ماند و به رشد خود ادامه می‌دهد. این گیاه باید زمانی آبیاری شود که خاک خشک باشد و معمولاً هفته‌ای یک بار به آب نیاز دارد. همچنین برای حیوانات خانگی سمی است.

منبع: دلتا

کدخبر: 949586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟