جنوبی‌هایی که به نیمه نهایی جام حذفی رسیدند

صنعت نفت با پیروزی مقابل پرسپولیسِ برانکو به این مرحله رسید و این آنقدر کار بزرگی هست که اگر طلایی پوشان امروز هم شکست بخورند، قابل ستایش باشند اما به نظر می رسد شاگردان کمالوند به نیمه نهایی قانع نیستند و می خواهند همچون شاهین اهواز، جنوب اهواز و شاهین بوشهر، به فینال برسند و کار ناتمام آن ها را تمام کنند.
رستاخیز در اولین دوره این رقابت ها به نیمه نهایی رسید اما در آن مرحله مغلوب ملوان شد و از رسیدن به فینال بازماند. ده سال بعد، پاس بوشهر به جمع 4 تیم صعود کرد؛ اما به خیبر خرم آباد باخت و از رقابت ها کنار رفت.
یک سال بعد شاهین اهواز به نیمه نهایی رسید و به پرسپولیس خورد اما با شایستگی، سرخپوشان پایتخت را شکست داد؛ اما در نیمه نهایی مغلوب ملوانی شد که با صالح نیا به جام قهرمانی دست یافت.
در جام حذفی 72، جنوب اهواز درخشش قابل توجهی داشت اما در بازی پایانی به نارنجی پوشان سایپا باخت. پس از آن تیم محبوب اهواز یعنی استقلال، سه دوره به نیمه نهایی رسید اما به ترتیب مغلوب صباباطری، استقلال Esteghlal و پرسپولیس شد.
چند سال بعد، مصادف با قهرمانی پرسپولیس در لیگ، فولاد به نیمه نهایی صعود کرد؛ اما به استقلالی خورد که عزمش را جزم کرده بود تا به قهرمانی برسد و در نهایت هم با درخشش طالب لو در ضربات پنالتی به فینال رسید و قهرمان هم شد تا یک تیم دیگر جنوبی هم از قهرمانی بازبماند.
در فصل 89-90 بار دیگر فولاد به این مرحله رسید اما این بار به پرسپولیس باخت و از تورنمنت کنار رفت.
یک سال بعد شاهین بوشهر تا فینال هم پیش رفت اما به استقلالی باخت که این بار مهدی رحمتیِ پنالتی گیر را در درون دروازه داشت. آخرین تیم جنوب هم که تا این مرحله صعود کرد، فولاد خوزستان در سال 92 بود اما آنها هم به تراکتورسازی باختند و موفق نشدند جام قهرمانی را به جنوب کشور ببرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 352422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟