کرونا، مهمان ناخوانده استیج اسلامشهر!/درآمدزایی به قیمت جان مردم + عکس

به گزارش رکنافیت، ظهر امروز مسابقات تلنت کلاسیک اسلامشهر با استقبال زیادی از سوی ورزشکاران برگزار شد به طوری که در این مسابقه بیش از ۵۰۰ ورزشکار شرکت کردند.

مجوز برگزاری این مسابقات با کش و قوس ها و زحمات فراوانی از سوی مسئولان فدراسیون بدنسازی اخذ شد و با توجه به اینکه این مسابقه، اولین مسابقه رسمی بعد از شیوع کرونا در کشور محسوب می شد، لذا نگاه های بسیاری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در این مسابقه بود.

یکی از شروط برگزاری مسابقات، همانگونه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده بود این بود که تمام مسابقات ورزشی باید بدون تماشاچی برگزار شود؛ مخصوصا در سالن های بسته تا هوای تازه جریان بیشتر داشته باشد و اکسیژن رد و بدل شود.

متاسفانه علی رغم تاکیدات بسیار بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی امروز شاهد اتفاق ناگواری در محل برگزاری مسابقات در اسلامشهر بودیم. در ابتدای امر صرفا ورزشکاران همراه تعداد معدودی از همراهان خود در سالن حضور پیدا کردند اما رفته رفته تعداد تماشاچیان بیشتر شد به طوری که طبقه فوقانی سالن مملو از تماشاچیانی شده بود که برای آن ها شرایط رعایت دستورالعمل های بهداشتی وجود نداشت و پس از دو سه ساعت تمام سالن پر از تماشاچیان شده بود.

علی رغم تذکر چند باره یکی از داوران مبنی بر لزوم رعایت موارد بهداشتی متاسفانه این موضوع چندان به چشم نمی آمد و همین امر می تواند برگزاری مسابقات بدنسازی در آینده را با چالش مواجه کند.

از طرف دیگر، نور سالن مسابقات نیز بسیار ضعیف بود و فضای برگزاری و استیج نیز بسیار کوچک بود که خود این امر می تواند باعث پایین آمدن سطح کیفی مسابقات شود.

وضعیت تراکم جمعیت به حدی زیاد بود که تیم خبری رکنافیت که به منظور پوشش مسابقات در محل حاضر شده بود، به دلیل ریسک بالای حضور در محل، تصمیم به ترک سالن گرفت.

تمامی این ها در حالی است که برخی منابع از دریافت وجه از تماشاچیان جهت حضور در مسابقات خبر می دهند که این موضوع بسیار جای تاسف و تامل دارد.

غدیر آرمیان، رئیس هیات پرورش اندام اسلامشهر در گفت وگو با رکنافیت عنوان کرد: سطح کیفیت مسابقات بسیار خوب بود و تمامی دسته ها به غیر از ماسکولار در این مسابقه حضور داشتند.

وی در خصوص برگزاری مسابقات در آینده گفت: با توجه به شرایط امروز در آینده شاید اصراری برای برگزاری مسابقات نداشته باشم و اگر قرار باشد مسابقه ای برگزار شود، سعیمان بر این است که این اقدام در یک محیط باز صورت گیرد.

تمام اهالی پرورش اندام از برگزاری چنین مسابقاتی خوشحالند؛ اما باید توجه داشت که سلامت مردم و بالا بردن سطح کیفی مسابقات جایگاه ویژه ای دارد و شرط استمرار مسابقات بدنسازی در شرایط کرونایی صرفا تبعیت از دستورالعمل های بهداشتی است و در غیر این صورت شاهد اعمال محدودیت برای برگزاری مسابقات خواهیم بود.

با توجه به اینکه مسابقات تهران نزدیک است، امیدواریم نظارت بیشتری بر برگزاری مسابقات انجام شود تا شاهد اتفاقات ناگواری همچون امروز نباشیم.

کدخبر: 656062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟