گودری: رزمی‌کاران از ورزشکاران ایرانی هراس دارند

به گزارش رکنا، رضا گودری فایتر ایرانی مقیم تایلند و عضو سازمان فرانسوی ونوم در دسته میان وزن گفت: رزمی‌کار ۶ رشته رزمی هستم و ورزش را با جودو شروع کردم و بعد از آن به کاراته زیر نظر حمید سلطانی روی آوردم. در سال ۲۰۱۶ بعد از مهاجرت مربی خودم به آلمان تصمیم گرفتم به آسیای شرقی بروم و در همان سال در مسابقات بین‌المللی کاراته سوم شدم و در اوزاکای ژاپن جز ۸ ورزشکار برتر جهان قرار گرفتم. در سال ۲۰۱۹ به دلیل علاقه به MMA وارد رشته جوجیتسو شدم. در همان سال در مسابقات بوکس بدون دستکش (برناکل) مقابل بهترین بوکسور تاریخ تایلند قرار گرفتم.

وی اضافه کرد: سازمان ونوم معتبرترین نماد ورزش‌های رزمی در جهان است و الان پارتنر اصلی یو اف سی است. هر ساله فایترهای مختلفی در این رشته هزینه می‌کنند تا خودشان را نشان دهند. در سال ۲۰۲۰ من و آرش مردانی به سازمان ونوم وارد شدیم. از سال ۲۰۲۰ تا کنون در این سازمان هستم و در این مدت ۳ مسابقه انجام دادم که در سال ۲۰۲۱ تایلند بوکس حرفه‌ای شرکت کردم.

ملی‌پوش سابق کاراته ایران خاطرنشان کرد: قرار است به زودی با یک سازمان معتبر در آمریکا به تمرینات خود ادامه دهم و هر عنوانی تا الان به دست آوردم زیر پرچم ایران بوده است. هر رشته‌ای کشورهای خاصی حرف اول را می‌زنند. به طور مثال در کاراته ژاپن اول است و ایران جزء پنج کشور قرار دارد. در موی‌تای اروپایی‌ها هستند که رقابت نزدیکی دارند؛ مثل فرانسه و روسیه و البته تایلند که مدعی اصلی است. در این میان ایران هم نیز مدعی است. در جوجیتسو، برزیل، ژاپن و آمریکا حرف اول را در دنیا می‌زنند اما در ایران از این رشته زیاد حمایت نمی‌شود و به این دلیل  موفقیت چشم‌گیری نداشتیم.

گودری افزود: هدف اصلی من کمربند قهرمانی در یک سازمان معتبر ام ام ای است. دوست دارم تا زمانی که می‌توانم فعالیت داشته باشم و اگر خدا بخواهم در ام ام ای بازی کنم چرا که هدف اصلی من این رشته است.

وی همچنین تصریح کرد: ایرانی‌هایی که در مسابقات رزمی شرکت می‌کنند مبارزان قدرتمندی هستند و حریفان نیز از ما هراس دارند، اما به دلیل  شرایط اقتصادی ورزشکاران ایرانی در مضیقه هستند و مشکلاتی دارند. ایرانی‌های زیادی در کمپ‌های تایلند حضور دارند. آرش مردانی تنها ایرانی است که مربی رسمی در سازمان ونوم شده. سجاد ستاری تنها ایرانی است که کمربند قهرمانی جهان سازمان WBC را دارد. امیرحسین کمری، عبدالله انیژ، رضا احمدنژاد و مبارزان بسیار دیگری که در قالب تیم ملی مقام‌های بسیاری برای کشور کسب کرده‌اند نیز در ونوم فعالیت می‌کنند. در کمپ‌های معتبر تایلند بیش از ۵۰ ورزشکار ایرانی هستند که مسابقه می‌دهند. برنامه من برای دوره بازنشستگی حضور در ایران و مربیگری است. ایرانی‌ها نماد ونوم هستند و ما حرف اول را در آن می‌زنیم. می‌خواستیم این نماد را به ایران بیاوریم و در اینجا راه‌اندازی کنیم اما به دلیل تحریم‌هایی که در ایران حضور دارد نشد. ونوم یک سازمانی است که بیشتر افراد آن مسلمان هستند و من دنبال این هستم تا این نماد را هر طوری شده وارد ایران کنیم. تا الان به دلیل تحریم ورود ونوم فرانسه به ایران ممنوع است. از ۲ سال پیش من شروع کردم ایرانی‌ها را وارد ونوم کردم. ورزش الان تجارت شده و تیم‌ها برای شرکت در مسابقات پول می‌گیرند.

انتهای پیام/

کدخبر: 796753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟