پرسپولیس به دنبال تداوم صدرنشینی بدون تماشاگران/ 2 دربی با طعم گز و خارک

به گزارش رکنا، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال از فردا دوشنبه با انجام 7 بازی آغاز خواهد شد. در یکی از این بازی‌ها و در ورزشگاه شهید دستگردی شهرک اکباتان تیم‌های هوادار و پرسپولیس در حالی به مصاف هم خواهند رفت که قرمزپوشان پایتخت حالا به عنوان صدرنشین در پی کسب هر 3 امتیاز این بازی و تداوم یکه‌تازی خود هستند.

شاگردان یحیی گل محمدی که از انجام این بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر ناراضی هم بودند، باید مقابل شاگردان ساکت الهامی و هواداری قرار بگیرند که سال گذشته یکی از عوامل عدم قهرمانی پرسپولیس بودند. در 2 بازی سال گذشته تیم هوادار در مجموع 4 امتیاز با رضا عنایتی از این تیم گرفت و در اولین سال حضور خود در لیگ برتر خودی نشان داد. هوادار که در 4 هفته اول 5 امتیاز بدست آورده اگر بتواند در این بازی به پیروزی برسد، 3 رکورد را درهم شکسته و بنام خود ثبت خواهد کرد. اول اینکه به تنها خطر تیره لیگ و عدم باز شدن دروازه پرسپولیس حمله خواهد کرد و سپس خط تیره دیگر یعنی عدم شکست خوردن نایب قهرمان را با عدد یک جابه‌جا کرده و در نهایت بهترین شروع تاریخ لیگ برتر در دومین فصل حضور خود جشن خواهند گرفت.

از طرفی پرسپولیس هم بعد از پیروزی دلچسب مقابل صنعت نفت آبادان مقابل هواداران خانم خود و در روز درخشش لوکادیا، اکنون در غیاب دیاباته خرید جدیدش به دنبال حفظ رکورد گل نخوردن و شکست ناپذیری است. هوادار و پرسپولیس را بیژن حیدری قضاوت خواهد کرد و راس ساعت 19 ورزشگاه شهید دستگردی میزبان این بازی خواهد بود.

AD5818F9-A421-4F48-8ED0-9575B28F9E16

بازی‌های این هفته چند دربی را هم در خود دارد. از دربی اصفهان بین تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن شروع کنیم که دربی شماره 71 می‌تواند معادلات عجیبی را درهفته پنجم رقم زند. سپاهان با مورایس بعد از شکست تلخ در دقیقه 92 مقابل فولاد و آن‌هم در فولادشهر، حالا به دنبال روزهای خوبش در شروع لیگ است. این تیم با خریدهای گرانقیمت و بستن تیمی در خور لیگ برتر به شدت به دنبال قهرمانی است. محمدرضا ساکت مدیر این تیم که حالا در هیات رییسه فدراسیون هم مجدد شروع به کار کرده، بعد از 8 فصل قهرمانی را می‌خواهد و تنها عنوانی که هواداران متعصب این تیم را راضی می‌کند، همین عنوان خواهد بود.

ذوب‌آهن و سپاهان نخستین بار در زمستان 1351 در فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های اصفهان و در ورزشگاه تختی اصفهان با یکدیگر روبه‌رو شدند. این دیدار در پایان 90 دقیقه وقت قانونی و همچنین وقت‌های اضافه بدون گل به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در پنالتی‌ها تیم فوتبال سپاهان موفق شد با نتیجه 5 بر 4 ذوب‌آهن را مغلوب کند و به مقام قهرمانی برسد.

نخستین دیدار این 2 تیم در مسابقات سراسری لیگ در هفته نهم جام تخت جمشید در تاریخ 20 اردیبهشت 1353 در ورزشگاه تختی اصفهان و در حضور بیش از 5 هزار تماشاگر به انجام رسید که با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت.

در دوره‌های آینده جام تخت جمشید هم این 2 تیم به دیدار هم رفته‌اند؛ 2 تیم اصفهانی در مسابقات جام تخت جمشید در مجموع 8 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سپاهان 2 بار پیروز میدان شده و 5 بازی با نتیجه مساوی پایان یافته و ذوب‌آهن فقط یک‌ بار برنده از زمین خارج شده است. در دهه 1370 و با آغاز رقابت‌های لیگ آزادگان که بالاترین سطح فوتبال ایران در آن زمان بود، رقابت این 2 تیم با هم از سر گرفته شد. سبزپوشان و زردپوشان اصفهانی 12 بار در رقابت‌های لیگ آزادگان باهم روبه‌رو شدند که سهم سپاهان 5 برد بوده و 4 بازی با نتیجه مساوی پایان یافته و ذوب‌آهن 3 برد کسب کرده است.

این بازی مهم که راس ساعت 20 در نقش جهان برگزار خواهد شد را سید وحید کاظمی قضاوت خواهد کرد.

اما در دیگر دربی این هفته با طعم خارک خوزستان، تیم‌های صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. شاگردان رضا پرکاس که  ناراحت از شکست مقابل پرسپولیس هستند حالا باید تیمی را شکست دهند که بهترین شروع این چند ساله خود در لیگ را داشته و شاگردان رضا مهاجری ظاهرا امسال موی دماغ بزرگان خواهند شد. نفت مسجد سلیمان بعد از متوقف کردن استقلال در خانه خود حالا باید پرکاس و تیمش را متوقف کنند. دربی نفتی‌ها را یاسر همرنگ قضاوت خواهد کرد.

دیدار نساجی انتهای جدولی با مس کرمان نیز در نوع خود جالب است و باید منتظر ماند و دید که آیا قهرمان جام حذفی کشور بالاخره به خودش می‌آید یا نه؟ قاضی این دیدار علیرضا فغانی است تا شاید برای اولین بار در لیگ امسال شاهد عدم اعتراض مربیان نساجی از قضاوت داوران باشیم.

آلومینیوم اراک نیز باید با تراکتور قعر جدولی و بحران زده مصاف دهد. تراکتوری‌ها با خرید جدید خود یعنی کاوه رضایی دنبال کسب 3 امتیاز این دیدار هستند تا طعم پیروزی در لیگ را بچشند و البته از قعر جدول کمی بالا آمده و به شرایط بحران زده خود سر و سامان بدهند. این دیدار را کوپال ناظمی قضاوت می‌کند.

گل گهر با یک پیروزی و 3 تساوی میزبان ملوانی است که در انتهای جدول با 2 امتیاز جا خشک کرده است. شاگردان قلعه نویی فاصله چندانی با بالانشینان ندارند و با کسب 3 امتیاز همچنان جز مدعیان باقی خواهند ماند. اما ملوان و مازیار زارع شرایط بحرانی دارند و با ادامه این روند بار دیگر باید راهی لیگ یک شوند. قضاوت این دیدار برعهده احمد محمدی است.

فولاد تیم دوم جدول که با هدایت نکونام 2 برد و 2 مساوی کسب کرده دیداری سخت مقابل مس رفسنجان دارد. شاگردان ربیعی برخلاف فولاد اوضاع مناسبی ندارند و تاکنون موفق به برد نشده و 4 تساوی بدست آورده‌اند. توقف پرسپولیس و پیروزی فولاد، این تیم را می‌تواند صدرنشین جدید لیگ برتر کند.

بازی‌های این هفته لیگ با انجام 4 بازی دیگر در روز اول خود به پایان خواهد رسید که به شرح زیر است :

نساجی مازندران  - مس کرمان– ساعت    ۱۹ _   ورزشگاه وطنی قائمشهر

آلومینیوم  اراک - تراکتور تبریز– ساعت   ۱۹ - ورزشگاه   امام خمینی(ره) اراک

گل گهر سیرجان  - ملوان انزلی– ساعت ۲۰:۳۰  - ورزشگاه   شهید سردار سلیمانی سیرجان

فولاد خوزستان- مس رفسنجان– ساعت   ۲۱- ورزشگاه   شهدای فولاد اهواز

البته بازی حساس تیم‌های استقلال و پیکان هم سه شنبه پس فردا در ورزشگاه بزرگ آزادی انجام می‌شود که این بازی هم می‌تواند آبستن حوادث زیادی باشد. جایی که شاگردان ساپینتو دیگر باید برای هواداران خود فکری کرده و از این نوع بازی دست بکشند. برد در مقابل پیکان مجتبی حسینی کمی تسکین درد هواداران مدافع عنوان قهرمانی خواهد بود. این بازی راس ساعت 19  روز سه‌شنبه و با قضاوت موعود ینیادی‌فر برگزار خواهد شد.

استقلال-و-پیکان-9

انتهای پیام/

 

کدخبر: 822241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟