بررسی تیمی که می‌برد اما جذاب بازی نمی‌کند/ وقتی بازیکنان با تاکتیک مربی خو نمی‌گیرند

به گزارش رکنا، در شرایطی که تیم تراکتور طلسم نبردن در ابتدای فصل را شکسته و هفته به هفته نتایج بهتری کسب می‌کند اما روند این تیم رو به جلو نیست و پیشرفتی در عملکرد فنی تیم دیده نمی‌شود. اصرار بردیف به تشکیل ساختار دفاعی از یک سو و تلاش‌هایش برای رسیدن به گل روی توپهای ارسالی و بلند باعث شد تا به نظر برسد نتایج این تیم با چاشنی شانس دخیل است. در واقع تراکتور خوش شانس است که با وجود ارائه چنین سبک فوتبالی برنده می‌شود.

این اتفاقات در حالی در تیم تراکتور رقم می‌خورد که اخیرا شنیده می‌شود اغلب بازیکنان نیز از وضع موجود راضی نیستند و حتی انتقادهایی هم به سرمربی داشتند. نارضایتی بازیکنان وقتی شدت پیدا کرد که بردیف با وجود پیروزی در بازی با تیم نفت مسجدسلیمان از عملکرد بازیکنان تیمش انتقاد کرد.

در واقع انتقادهای بردیف ریشه در همین ناهماهنگی دارد و او هنوز نتوانسته دستورات خود را به تیم القا کند. همین عدم درک متقابل بین مربی و بازیکن باعث شده آنها مراتب ناراحتی خود را به مترجم بردیف اعلام کنند اما اطرافیان تیم از بازیکنان خواستند فعلا آرام بوده و جو خوب تیم را خراب نکنند. گویا مترجم بردیف نیز به همین دلیل از ترجمه ناراحتی بازیکنان و گلایه‌هایشان برای بردیف خودداری کرده است.

با نگاهی به آمار خوب بردیف در سالهای قبل و تمرکز روز کارنامه‌ای که دارد، مشخص می‌شود تفکر این مربی تشکیل ساختار دفاعی است. او بعد از اطمینان از دفاع برای رسیدن به گل روی توپهای بلند و ارسالی تمرکز می‌کند.این تفکر شاید تکراری باشد اما در وفتبال یاران جواب می‌دهد.

مشکل تراکتور اما جایی است که ابزار لازم وجود ندارد. تغییر پستی که این مربی دربین بازیکنان این تیم ایجاد کرده نشان می‌دهد او ابزار لازم را ندارد و چون نتوانسته نفرات مورد نظر خود را جذب کند در اجرای تاکتیکهای خود نیز ناتوان بوده. این همان موضوعی بود که در 2 هفته ابتدایی لیگ بردیف به آن اشاره کرد اما خیلی زود در لایه های محافظه کارانه باشگاه پنهان شد.

عملکرد خارجی‌هایی که این مربی جذب کرده ثابت می کند که آنها تاکتیک‌پذیرتر از داخلی ها به نظر می‌رسند در حالی که دیگر بازیکنان این تیم نیز فصل قبل جزو بهترین‌های لیگ بودند. در واقع موضوع عدم تاکتیک‌پذیری بازیکنان نیست که موجب ناراحتی بردیف شده بلکه ناتوانی بازیکن در پستی است که در آن تخصصی ندارد و سیستمی است که با سبک آنها جور در نمی‌آید.

باید دید این وضعیت تراکتور تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند و آیا بازیکنان با تفکرات بردیف کنار می‌آیند یا او تغییراتی در برنامه‌های تاکتیکی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

کدخبر: 833877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟