حمایت سازمان ملل از ورزشکاران روسیه و واکنش اوکراین

به گزارش رکنا، الکساندرا زانتاکی گفت: ادامه ممنوعیت شرکت ورزشکاران روسی و بلاروسی بر اساس تابعیت آنها، اصول جهانی بودن و عدم تبعیض را به عنوان دو اصل اساسی حقوق بشر نقض می‌کند.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد افزود: چنین ممنوعیتی رفتار دولت‌ها را با رفتار افراد اشتباه می‌گیرد که توسط قوانین بین‌المللی حقوق بشر منع شده است.

به گزارش تسنیم، امروز، آندری چسنوکوف، معاون وزیر ورزش اوکراین نگرانی کمیته بین‌المللی المپیک در مورد نقض حقوق بشر را بی‌اساس خواند. آندری چسنوکوف گفت: ما هیچ‌گونه نقض حقوق بشر را در تعلیق ورزشکاران روسیه و بلاروس از مسابقات بین‌المللی نمی‌بینیم. نگرانی‌های بیش از حد کمیته بین‌المللی المپیک در مورد موارد ادعایی نقض حقوق بشر، بی‌اساس و فاقد مبنای قانونی است، زیرا نتیجه‌گیری گزارشگران ویژه سازمان ملل زودهنگام و ناقص است.

این مقام دولتی اوکراین در ادامه اظهار داشت: نگرانی‌های امنیتی مربوط به حضور احتمالی ورزشکاران روسی و بلاروسی و هواداران آنها همچنان مطرح و حتی بدتر شده است، همان‌طور که درگیری‌های متعدد بین ورزشکاران روسی و اوکراینی و همچنین گسترش سخنان نفرت‌انگیز از سوی هواداران روس در رویدادهای ورزشی نشان می‌دهد.

کدخبر: 887816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟