ایران 0 - 3 ایتالیا در لیگ ملت های والیبال/ حیف از سِت سوم!

به گزارش رکنا، تیم ملی والیبال ایران که هفته دوم لیگ ملت های والیبال 2023 را با برتری 3-0 برابر آلمان آغاز کرد، از ساعت 14:30 امروز در دومین دیدار خود با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور برابر ایتالیا به میدان رفت.

مردان والیبال ایران تحت هدایت بهروز عطایی  با لباس قرمز برابر شاگردان دی جورجی در تیم ایتالیا قرار گرفتند.

ایتالیا در هفته اول با ترکیبی جوان برابر حریفانش به میدان رفت اما در هفته دوم همه ستاره‌هایش را آورده که در راس آن‌ها سیمونه جیانلی، یکی از بهترین پاسورهای دنیاست.

ست اول: ایران ۱۹ - ۲۵ ایتالیا 

ایتالیا که در این هفته بازیکنان اصلی‌اش را به کار گرفته، در همان شروع بازی ۶-۱ جلو افتاد تا بهروز عطایی تایم استراحت بگیرد. با امتیاز سرویس شریفی ایران کمی امیدوار شد اما خط حمله ایتالیا مهارشدنی نبود و ۱۴-۷ برتری داشتند. با آبشار اسماعیل‌نژاد، ایران امتیاز ۱۶ را در برابر ۲۰ امتیاز ایتالیا بدست آورد. اما ایتالیایی‌ها ۳ امتیاز متوالی را کسب کردند و به ۲۳ رسیدند. ایتالیا در نهایت ست نخست را ۲۵-۱۹ برد.

ست دوم: ایران ۱۶ - ۲۵ ایتالیا 

ایران این ست را بهتر شروع کرد و با امتیاز شریفی که توپ را به دست دفاع زد، ۴-۲ جلو افتاد. ولی زاده روی یک کار سرعتی ایران را ۷-۵ پیش انداخت. اما  ایتالیایی ها در حمله و دفاع روی تور دوباره نبض بازی را در دست گرفتند و ۱۳-۹ پیش افتادند. ایتالیا در امتیاز ۱۷ برتری ۴ امتیازی راحفظ کرد و در ادامه نتیجه را ۲۲-۱۵ کردند تا امیدهای ایران در این ست هم رنگ ببازد و در نهایت ست دوم هم ۲۵-۱۶ بسود ایتالیا تمام شود.

ست سوم: ایران ۲۴ - ۲۶ ایتالیا 

عطایی در ست سوم حاجی‌پور را به زمین آورد که این بازیکن با آبشار خود امتیاز سوم ایران را در برابر یک امتیاز ایتالیا کسب کرد و زمانی که چهارمین امتیاز برای ایران بدست آمد، سرمربی ایتالیا وقت استراحت گرفت. دو تیم در ادامه در امتیاز ۱۳ برابر شدند تا نبرد در ست سوم برای ایران حساس باشد. ایران در امتیاز ۱۷ برتری سه امتیازی ایجاد کرد. با سرویس های خوب شریفی، توپ به راحتی به زمین ایران می‌رسید تا با آبشار اسفندیار ایران ۲۳-۱۹ جلو بیفتد. اسفندیار امتیاز ۲۴ را هم بدست آورد اما دریافت‌های عالی ایتالیا باعث شد نتیجه ۲۴-۲۴ شود. ایتالیا دو امتیاز دیگر بدست آورد تا در ناباوری این ست را ۲۶ بر ۲۴ برنده شود و این بازی را به سود خود تمام کند. ایران در حالی که در امتیازهای پایانی ۳-۴ امتیاز پیش بود قدر برتری را ندانست و بازی را واگذار کرد.

*این گزارش در طول بازی تکمیل شد.

کدخبر: 902623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟