حقوق داوران، کفاف خرید کتانی هم نمی‌دهد/ سلیمانی: اگر پول نداریم چرا لیگ را برگزار می‌کنیم؟

به گزارش رکنا، وحید سلیمانی در خصوص قضاوت دیدار حساس تیم‌های گیتی‌پسند و مس سونگون که با پیروزی گیتی‌پسند به پایان رسید، اظهار کرد: این بازی که به ال‌کلاسیکو فوتسال ایران معروف شده، یک بازی خاص است و به نوعی ویترین فوتسال کشورمان به شمار می‌آید. بسیاری از بازیکنان تیم ملی در این دو تیم بازی می‌کنند و همه منتظرند تا در این دیدار یک اتفاق خاصی رخ دهد. بازی روز جمعه جو بسیار عجیبی داشت. از سال ۹۵ این جو را در سالن‌ها ندیده بودم. تماشاگران دو تیم به سالن آمده بودند و حساسیت بالای بازی باعث شده بود تا شرایط ویژه‌ای رقم بخورد.

 

فوتسال در رگ خون هر ایرانی جریان دارد

وی ادامه داد: هرکسی خارج از هر رنگی که این بازی را دید، از آن لذت برد. خیلی از فوتبالی‌ها به من گفتند که دیدن چند بازی فوتبالی اندازه یک صدم این دیدار، هیجان و لذت ندارد. کسانی که حتی فوتسالی هم نبودند، با دیدن این بازی لذت بردند و نتوانستند کانال تلویزیون را عوض کنند. این نشان می‌دهد فوتسال در رگ هر ایرانی جریان دارد.

داور با سابقه فوتسال کشورمان افزود: سازمان لیگ فوتسال در خصوص این دیدار تدبیر خوبی کرده بود. نیروهای حراست در این دیدار توانستند به خوبی همه‌چیز را کنترل کنند. استفاده از سعید قاسمی به عنوان نماینده فدراسیون یکی از راهکارهای خوب برای کنترل این دیدار بود. حضور احسان کامیانی دبیر سازمان لیگ در سالن نیز تاثیر بسزایی در این امر داشت. حضور محمودرضا نصیرلو به عنوان ناظر داوری هم به ما در این امر کمک کرد.

 

هدست‌ها کمک بسیار بزرگی به ما کرد

سلیمانی افزود: از طرفی کمیته داوران هم برای این بازی ۵ داور گذاشت که حضور یک داور سوم اضافه خیلی کمک خوبی بود تا نیمکت‌ها کنترل شوند. همراهی دو تیم و بسیاری از افراد دیگر نیز در کنترل بازی نقش داشت. یکی از اتفاقات خوبی که در این دیدار رخ داد، وجود هدست با کیفیت بود و ما با صدای رسا با یکدیگر ارتباط داشتیم و کوچکترین صحنه‌ای از دست ما خارج نشد. مجموعه این اتفاقات کمک کرد تا همه از این بازی لذت ببرند.

وی عنوان کرد: ما داوران برای همدل شدن در این دیدار به به حضرت رقیه (س) توسل کردیم و با بردن نام او یکدل شدیم تا بتوانیم با یک قضاوت خوب، کاری کنیم تا دیدن این بازی برای همه لذت‌بخش باشد. همه ما دوست داریم رسانه ملی، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به اهالی فوتسال توجه ویژه کنند و همه یادشان باشد با اینکه ورزش اول ایران کشتی است و ما هم آن را دوست داریم اما کشتی‌گیرها هم فوتسال را می‌بینند و از آن لذت می‌برند. ۲۰ میلیون ایرانی عاشق فوتسال هستند و به این رشته توجه می‌کنند.

 

داوران به دنبال عزت و احترام هستند نه پول

داور دیدار گیتی‌پسند و مس از مشکلات داوری در ایران نیز گفت: اگر حرفی می‌زنیم بابت کمک به فوتسال است. ما در این قطار سوار شدیم و هر کدام وظیفه‌ای داریم. ما عاشق فوتسال هستیم و در آخرین مرحله به پول فکر می‌کنیم. داور سوم دیدار جمعه، با ماشین شخصی خود از بندرعباس راه افتاده و به اصفهان آمده بود. حالا مگر چقدر به او پول می‌دهند؟ او قطعا به خاطر پول به اصفهان نیامده بود. پس بحث ما فقط مالی نیست. ما به دنبال عزت و احترام هستیم.

سلیمانی افزود: سال گذشته گفتند تا قبل از شروع لیگ پول‌هایی که از سال ۱۴۰۰ مانده بود را پرداخت می‌کنیم اما این وعده عملی نشد. چطور پول برای داوران فوتبالی دارند اما برای ما نه؟ در سال‌های گذشته هر بازی ۳۰۰ هزار تومان برای هر بازی می‌دادند و من ۱۳ بازی داوری کردم که پول آن می‌شود تقریبا ۴ میلیون. الان به نظر شما می‌شود با این پول حتی یک کتونی فوتسال خرید؟ چطور به خودشان اجازه می‌دهند که پول داوران را پرداخت نکنند. پس هزینه ورودی تیم‌ها یا پولی که اسپانسرها می‌دهند، کجا می‌رود؟

 

نمی‌دانیم متولی داوران کیست

وی ادامه داد: خودشان گفتند که اگر پول سال ۱۴۰۱ را پرداخت کنیم شاهکار است. شما حالا ببینید تکلیف پول‌های ۱۴۰۰ چه می‌شود. نمی‌دانیم متولی ما سازمان لیگ است یا کمیته داوران. حرف ما این است داوران شان و شخصیت دارند. بحث ۴ میلیون تومان نیست، بحث پاسخگویی است. حالا می‌خواهند کلاس نیم‌فصل بگذارند که این کار حدودا ۱ میلیارد هزینه دارد. خب به جای این کار وبینار بگذارند و هزینه کلاس حضوری را به داوران بدهند. شما پول پرداخت مطالبات داوران را ندارید بعد می‌خواهید پول برگزاری کلاس بدهید؟ در حال حاضر هم برای امسال مطالبات دو ماه را پرداخت کردند اما سال های گذشته را هنوز ندادند.

 

یک نفر مثل مرد بیاید و پای حرف بایستد

داور فوتسال کشورمان عنوان کرد: با احسان کامیانی و احسان اصولی رییس کمیته فوتسال هم صحبت می‌کنیم که می‌گویند خود ما هم از این موضوع ناراحت هستیم. کامیانی می‌گوید ما اگر بتوانیم پول کارمندان خود را بدهیم، کار بزرگی کردیم. خب اگر ما پول نداریم چرا لیگ را برگزار می‌کنیم؟ در آخر چه کسی می‌خواهد این هزینه‌ها را تقبل کند؟ فدراسیون این همه پول دارد. یک نفر بیاید مثل مرد صحبت کند و پای آن بایستد. داور هزار جور مشکل دارد و پول ندارد مشکلات خود را حل کند. مسوول داوران کیست؟ ما دادمان را باید به کجا ببریم؟ بزرگترین بازی آسیا جمعه تمام شد اما یک نفر نیامد بگوید خسته نباشید. بنده با ماشین شخصی از اصفهان به تهران برگشتم و در برگشت ماشینم خراب هم شد. چرا یک داور باید با هزینه شخصی به این شهر و آن شهر برود؟ واقعا چه کسی مسوول این اتفاقات است؟

منبع: ایرنا

کدخبر: 945713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟