استقلال یک- آلومینیوم اراک‌صفر/ حفظ صدر جدول با چنگ و دندان

به گزارش رکنا، در نیمه اول استقلال کاملا توپ و میدان را در اختیار داشت و چندین و چند با موقعیت خوب بدست آورد که نتوانست از آنها استفاده کند.

مهمترین موقعیت از دست رفته استقلال مربوط به دقیقه  ۲۲ می شود که ضربه سر ایمان سلیمی به تیر دروازه برخورد کرد.

در دقیقه ۱+۴۵ اما ضربه سر دیدنی بلانکو با عبور از خط دروازه به گل اول استقلال تبدیل شد و آبی ها نیمه اول را برنده به رختکن رفتند.

در نیمه دوم اما بازی محتاط استقلالی ها باعث شد آلومینیوم کاملا بالا بازی کند و شاگردان مجتبی حسینی چند بار هم تا آستانه باز کردن دروازه آلومینیوم پیش رفتند اما در نهایت نتوانستند برنده از زمین خارج شوند تا آبی ها ۳ امتیاز حساس این بازی را کسب کنند.

شاگردان مجتبی حسینی در رتبه هفتم جدول حضور دارند و برای باقی‌ماندن در این رتبه و نیم نگاهی به صعود در جدول مسابقات به دنبال کسب پیروزی در این مسابقه هستند و پس از متوقف کردن تراکتور به دنبال این خواهند بود تا برابر استقلال هم امتیاز بگیرند و در مسیر قهرمانی لیگ تاثیرگذار باشند، آنها پرسپولیس را هم شکست دادند و مقابل تیم‌های مدعی عملکرد خوبی داشتند.

استقلالی‌ها هم پس از تساوی خانگی مقابل مس‌رفسنجان در این بازی به دنبال کسب سه امتیاز هستند تا یک هفته دیگر هم در صدرجدول لیگ برتر باقی‌ بمانند و منتظر لغزش رقبا و بیشتر شدن فاصله در جدول مسابقات باشند.

اسماعیل شریفات، مرتضی تبریزی، بهروز نوروزی‌فرد، کوین یامگا، مهدی‌مهدی‌پور ستاره‌هایی هستند که در این مسابقه غایب هستند و به میدان نمی‌روند.

تاریخ و ورزشگاه: هفته 23 - 24 فروردین 1403 - ورزشگاه امام خمینی (ره)

سوتداور: رضا عادل؛ کمک‌ها: یعقوب سخندان، بهمن عبداللهی و احمد محمدی؛ ناظر: اسماعیل صفیری

ترکیب آلومینیوم:

احمد گوهری، مهران موسوی، میلاد بدرقه، امیر نوری، یونس اکبرپور، احسان قهاری، عارف حاجی عیدی، امین جهان‌کهن، محمدامین کاظمیان، مهدی لیموچی، محمدمهدی لطفی

سرمربی: مجتبی حسینی

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی، ابوالفضل جلالی، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، جلال الدین ماشاریپوف، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس، مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

شرح گل:

دقیقه 1+45، بلانکو (آلومینیوم ۰ - ۱ استقلال) : ارسال ابوالفضل جلالی روی دروازه با ضربه سر بلانکو به سمت دروازه شلیک شد و تلاش‌های گوهری بی‌فایده بود و توپ پس از برخورد به تیرک به گل تبدیل شد.



لحظات حساس:

دقیقه 1: در همان دقایقی ابتدایی مسابقه استقلال صاحب  کرنر شد و ایمان سلیمی با ضربه سر توپ را با فاصله کم به بیرون زد.

دقیقه 8 : حرکت خوب استقلالی‌ها با پاس ابوالفضل جلالی از داخل محوطه همراه شد و توپ با فاصله کم از مقابل مهرداد محمدی رد شد تا دروازه خالی آلومینیوم باز نشود.

دقیقه 16: امیر نوری از پشت محوطه جریمه با ضربه بغل پا دروازه استقلال تهدید کرد که با فاصله زیاد توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱: باز هم کرنر برای استقلال و ضربه سر بلانکو خطرناک از کنار دورازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱ : ارسال ماشاریپوف روی دورازه آلومینیوم با پرواز بلند سلیمی همراه شد و ضربه سر او روی تیرک دروازه گوهری فرود آمد و به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴: کار خوب بازیکنان استقلال پس از چند پاس پیاپی به بلانکو در محوطه جریمه رسید و این بازیکن برای گل کردن توپ یک گام کم آورد و موقعیت از دست رفت.

دقیقه 50: ارسال خطرناک روی دروازه استقلال با واکنش خوب حسینی به کرنر رفت.

دقیقه 52: ارسال کرنر روی دروازه استقلال با ضربه مهران موسوی همراه شد و به شکل خطرناک از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.

حواشی:

* بازیکنان استقلال در همان ابتدای مسابقه پس از کارت گرفتن میلاد فخرالدینی اعتراض‌های شدیدی به داور مسابقه داشتند.

* هواداران دو تیم جو جالبی را در ورزشگاه ایجاد کردند و به شدت تیم‌های‌خود را تشویق می‌کنند.

* جواد نکونام بعد از چند خطای پیاپی که برای استقلال گرفته نشد به شدت به داور مسابقه اعتراض کرد و کارت زرد دریافت کرد.

* کیانوش رحمتی، دستیار جواد نکونام، در ادامه اعتراضات به داوری کارت زرد دریافت کرد.

* گوستاوو بلانکو گل خود را در این مسابقه به مهدی‌مهدی پور هافبک مصدوم استقلال تقدیم کرد و یاد این بازیکن را به همراه هم تیمی‌های خود زنده کرد.

 

کدخبر: 987776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟