رازگشایی از حساب های مخفی دختران رئیس جمهور پوتین

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، نشریه «مادر جونز» (که گزارش های تحقیقی درباره مسائل سیاسی، حقوق بشر، محیط زیستی و فرهنگی) را منتشر می کند، به بازنشر چکیده از یک کتاب درباره حضور اوباما در کاخ سفید در روزهای پایانی دولتتش پرداخته که شامل یک مساله قابل توجه درباره لتونی است.
دربخش دوم چکیده کتاب«رولت روسی آمده است: روایت جنگ پوتین در آمریکا و انتخاب دونالد ترامپ» اثر «مایکل ایسیوف» (Michale Isikoff) و «دیوید کورن» به تلاش های آمریکا برای دفاع از دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا اشاره شده است. 
در این بخش از کتاب به گفت وگوهای مقام های کاخ سفید و کارکنان امنیت ملی آمریکا درباره واکنش احتمالی به این دخالت اشاره شده و عنوان می کند یکی از اطلاعات مورد بررسی اتهام حساب های بانکی مخفی دو دختر پوتین بوده است. 
نویسندگان این کتاب عنوان می کنند: با توجه به این که پوتین به محافظه کاری درباره هر گونه اطلاعاتی ازخانواده اش شهرت دارد، «سِلست والندر» Celeste Wallander)) کارشناس روابط بین الملل آمریکا با تمرکز بر مسائل روسیه و مدیر ارشد روسیه و اروسیا در شورای امنیت ملی درز چکیده ای از اطلاعات محرمانه به منظور افشای حساب های بانکی دختران پوتین در لتونی را پیشنهاد کرد؛ پیشنهادی که ضربه ای مستقیم به پوتین قلمداد می شود و مطمئنا خشم وی را بر خواهد انگیخت.
تارنمای آی اس ام در گزارش خود آورده است: نام این بانک یا بانک هایی که در این افشاگری متهم شده اند، ارائه نشده و ارائه جزییات بیشتر در باره این مساله ربطی به متن حاضر ندارد اما ماهیت این افشاگری و گزارش معتبری که از مسائل پیرامون آن توسط این دو روزنامه نگار تحقیقی با تجربه ارائه شده است بر اهمیت آن می افزاید. 
مجله «مادر جونز» سابقه خوبی در حوزه روزنامه نگاری تحقیقی دارد اما این ادعا با توجه به اطلاعات کنونی هنوز ثابت نشده است.
والاندر که در این گزارش به اظهارات وی استناد شده است رئیس و مدیر عامل بنیاد آمریکا- روسیه است که به عنوان دستیار ویژه دولت «باراک اوباما» و مدیر ارشد روسیه و اروسیا در شورای امنیت ملی ببین سالهای 2013 تا 2017 خدمت کرده است.وی همچنین به طورمداوم به کشورهای بالتیک (لیتوانی، لتونی و استونی) سفر می کند و در سالهای 2015 و 2017 در کنفرانسی که در پایتخت لتونی (ریگا) با حضور مقامات امنیتی برگزار می شود، شرکت کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟