روز ششم بهمن ماه امسال پیرمردی با مراجعه به کلانتری 105 سنائی به مأمورین گفت : فردی در نقش مأمور یکی از وزارتخانه های دولتی اقدام به کلاهبرداری از من کرد ؛ این مرد با تهدید اینکه من باید به دلایل امنیتی بازداشت شوم ، مرا مجبور کرد تا 15 میلیون تومان را از بانک گرفته و به عنوان تأمین وثیقه نقدی به وی پرداخت کنم اما پس از مراجعه به وزارتخانه متوجه شدم که در واقع مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام .

ماجرای این کلاهبرداری خیلی زود با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6 تهران ، در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تیم پلیسی توانست با بررسی دوربین های مداربسته عکس مامور قلابی را که همراه پیرمرد به داخل بانک رفته بود به دست آورد.

در ادامه تحقیقات و با شکایت تعداد دیگری از پیرمردان که دقیقا به همین شیوه و شگرد هدف کلاهبرداری قرار گرفته بودند ، تصاویر بدست آمده از این دزد شناسایی شدند .

وقتی عکس این مامور قلابی در جراید و سایت های مجازی انتشار یافت طعمه های دیگر وی نیز به پلیس آگاهی مراجعه کردند.

یکی از مالباختگان که توسط متهم پرونده هدف اخاذی 15 میلیون تومانی قرار گرفته بود به کارآگاهان گفت : زمانیکه این مرد به بهانه توهین کردن به نظام با من صحبت می کرد ، بگونه ای برخورد می کرد که فکر می کردم چه چیزی گفته ام که وی مرا تهدید به بازداشت برای حداقل 6 ماه !! می کند . مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "نگران بیماری همسرم و همچنین تعهد خدمتی انجام امور بیمه ای نسبت به چند نفر بودم و به همین دلیل در آن شرایط قادر به فکر کردن نبودم و این مرد نیز با مشاهده اضطراب من هرلحظه فشار روانی اش را روی افزایش می داد تا اینکه به پیشنهاد وی به شعبه بانک در بلوار کشاورز رفته و 15 میلیون تومان را تحت عنوان تأمین قرار مالی به ایشان تحویل دادم ؛ این مرد پس از گرفتن پول و شماره تماس بنده عنوان کرد که تا چند روز آینده با من تماس خواهند گرفت تا جهت تحقیقات به اداره آنها بروم اما دیگر خبری نشد تا اینکه در پیگیری موضوع متوجه اخاذی توسط این شخص شدم " .

همزمان با این اقدامات علمی پلیسی گروهی که با دیدن عکس مامور قلابی وی را شناخته بودند در تماس با پلیس مشخصات وی که قربان 42 ساله بوده ودر شهرستان کرج ومنطقه نظرآباد زنگی کی کند را لو دادند .

کارآگاهان با اعزام به نظرآباد با شناسایی دقیق مخفیگاه مرد باجگیر و در تحقیقات پلیسی از اهالی پی بردند که قربان در یک ویلای چند صد متری بسیار شیک و مجلل زندگی می کند به گونه ای که ، شیک ترین و زیباترین ویلای منطقه متعلق به وی است .

کارآگاهان در اقدامی عملیاتی قربان را دستگیر کردند و پی بردند که وی خانه خود را به جدیدترین نوع دوربین های مداربسته و همچنین درهای ضد سرقت تجهیز کرده به گونه ای که وی می توانست از فاصله چند صد متری همه رفت و آمدهای محل را تحت نظر داشته باشد .

.سرهنگ داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران ،با اعلام این خبر گفت : " با توجه به شناسایی تعداد دیگری از پیرمردان و همچنین اعتراف قربان به انجام سرقت های مشابه بازپرس تقاضا کرد تا تصویر وی بار دیگر انتشار یابد تا پیرمردانی که در دام وی افتاده اند به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کدخبر: 41949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟