انکار پرتاب نارنجک دست ساز بر سر مامورپلیس / متهم در دادگاه دستگیر شد + عکس

این پسر که امروز با قرار وثیقه آزاد است در دادگاه وی منکر پرتاب نارنجک شد و گفت قبلا به دروغ پیش دوستانش به قتل مامور نیروی انتظامی اعتراف کرده بود.

رسیدگی به این پرونده از شب چهارشنبه سوری سال 92 به دنبال پرتاب یک نارنجک دست ساز بر سر ستوان دوم هادی جوان دلاور در خیابان رودکی تهران که موجب به شهادت رسیدن وی شد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

پلیس به بررسی پرداخت و یک روز بعد پسر 18ساله ای به نام آرش را در یک قهوه خانه در همان حوالی بازداشت کرد. در حالی که آرش خودش را بی اطلاع از ماجرا نشان می داد دوستان وی در قهوه خانه گفتند او شب قبل به آنها گفته بود که یک نارنجک دست ساز را بر سر یک مامور نیروی انتظامی پرتاب کرده است. به این ترتیب برای آرش کیفرخواست صادر شد و وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در آن جلسه برادر قربانی گفت: هادی 29 ساله بود و دو ماه از برگزاری مراسم عقدش گذشته بود که در شب چهارشنبه صوری مجروح و دو ماه بعد در بیست و چهارم اردیبهشت 93شهید شد.نارنجک به سر برادرم که کلاه کاسکت داشت اصابت کرده بود وحجم مواد محترقه در نارنجک دست ساز به قدری بود که موجب متلاشی شدن کلاه کاسکت شده بود.ما برای عامل قتل برادرم حکم قصاص می خواهیم.

در آن جلسه آرش پشت تریبون دفاع ایستاد و گفت: وقتی این انفجار رخ داد من در قهوه خانه بودم . من اصلا در خیابان رودکی حضور نداشتم و نمی دانم چه کسی نارنجک را به سمت ماموران پرت کرده است.

در پایان آن جلسه هیات قضایی وارد شور شد و ارش را از اتهام قتل عمد تبرئه و به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کرد. این رای اما با اعتراض اولیای دم در شعبه 31 دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و تایید نشد. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه همعرض فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این ماجرا که دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار تشکیل شد وکیل اولیای دم از طرف پدر و مادر قربانی تقاضای قصاص را مطرح کرد. سپس متهم که حالا با قرار وثیقه ازاد است پشت تریبون دفاع ایستاد و بار دیگر خودش را بی گناه خواند.

وی گفت: من اصلا در خیابان رودکی حضور نداشتم و شب چهارشنبه سوری از نارنجک های دست ساز استفاده نکرده بودم. من آن شب فقط سیگارت به سمت دوستانم پرتاب می کردم.روز بعد از چهارشنبه سوری وقتی همه در قهوه خانه درباره صدای انفجار مهیب که موجب آسیب دیدن مامور نیروی انتظامی شده بود صحبت می کردند من به دروغ به آنها گفتم که نارنجک را من بر سر مامور نیروی انتظامی پرتاب کرده بودم.

وی درباره اعتراف هایش در اداره آگاهی و بازپرسی نیز گفت: من تحت فشار اعتراف کرده بودم و حالا می گویم بی گناهم.

در ادامه یکی از دوستان آرش به عنوان شاهد روبه روی هیات قضایی ایستاد و گفت: روز بعد از انفجار مهیب وقتی به قهوه خانه رفته بودم یکی از کارگران قهوه خانه به من گفت که آرش شب قبل به او گفته بود که نارنجک را بر سر یک مامور نیروی انتظامی پرتاب کرده است.

وی ادامه داد: من خودم این حرف را از آرش نشنیدم و کارگر قهوه خانه این حرف را به من زد.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و قرار بازداشت آرش را صادر شد و متهم از داداگاه به زندان انتقال یافت. قرار است هیات قضایی به زودی درباره این پرونده حکم صادر کنند.

کدخبر: 73338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیره خاکبازان
آیا این خبر مفید بود؟