به گزارش رکنا، به دنبال افزایش گوشی قاپی در برخی خیابان های مشهد که موجب احساس ناامنی در شهروندان می شد، فرمانده انتظامی مشهد از نیروهای کلانتری‌ها خواست با اجرای طرح های ویژه در حوزه استحفاظی، مبارزه با گوشی قاپی را در اولویت عملیات های پلیسی قرار دهند.

با صدور این دستور، بررسی محیط های جغرافیایی جرم و رصدهای اطلاعاتی دزدان موتورسوار، با  تشکیل جلسه ای کارشناسی در کلانتری آبکوه به فرماندهی سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری) آغاز شد نیروهای انتظامی با کالبدشکافی پرونده های سرقت گوشی و کیف قاپی دریافتند که بیشتر سرقت ها در اوایل شب رخ داده است.

بنابراین گشت های محسوس و نامحسوس در محل های احتمالی تردد سارقان مستقر شدند و به بررسی اوضاع پرداختند. آنان با هوشیاری موتورسواران عبوری را در عملیات پوششی زیر نظر گرفتند تا این که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش وارد کمین نیروهای انتظامی شدند.

ماموران گشت نامحسوس که با مشاهده موتورسواران نقابدار، یقین داشتند با یکی از باندهای گوشی قاپی روبه رو شده اند بی درنگ موتورسواران را به محاصره درآوردند اما راکب موتورسیکلت با مشاهده نیروهای انتظامی تلاش کرد به هر طریق ممکن از چنگ پلیس بگریزد .

او گاز موتورسیکلت را فشرد اما ناگهان خود را در محاصره گروه دیگری از نیروهای انتظامی دید و درحالی که توان کنترل موتورسیکلت را نداشت با یک دستگاه خودروی ام وی ام عبوری برخورد کرد و واژگون شد . ماموران انتظامی نیز در یک اقدام هماهنگ و ضربتی دو نوجوان نقابدار را دستگیر کردند اما یکی از آن ها گوشی تلفن را زیر خودروهای عبوری پرت کرد که توسط پلیس کشف و ضمیمه پرونده شد.

با انتقال متهمان به کلانتری مشخص شد آن ها موتورسیکلت را از منطقه خین عرب سرقت کرده اند و به گوشی قاپی با موتورسیکلت مسروقه روی آورده اند. همچنین بررسی های پلیس بیانگر آن بود که دزدان نقابدار ساعتی قبل از دستگیری گوشی تلفن کشف شده را نیز از خیابان آیت ا... عبادی مشهد زورگیری کرده اند. تحقیقات نیروهای کلانتری آبکوه برای شناسایی مال باختگان و کشف دیگر سرقت های احتمالی آنان از روز گذشته آغاز شده است.

سجادپور

 

 

کدخبر: 751878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟