نقشه عجیب سرقت از زن خانه دار / هشدار
حجم ویدیو: 52.45M | مدت زمان ویدیو: 00:07:10

مأموران قلابی همیشه در کمین شما هستند. مأموران قلابی با نقشه هایی به سراغ شما می آیند که حتی به عقل جن هم نمی رسد. مأموران قلابی در اجرای نقشه های خود از مهندسی معکوس استفاده می کنند. مأموران قلابی سعی می کنند با ایجاد رعب و ترس در شما نقشه خود را عملی کنند. در این گزارش راه کارهایی را برای شناسایی مأموران قلابی برای شما آورده ایم.

به گزارش رکنا، نقشه های متفاوت با ترفندهای وحشتناک ، راه هایی که تبهکاران برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کنند. دراین گزارش به سراغ ماجرای هولناکی رفته ایم که برای یک زن تهران رخ داد. ماجرایی که می توانست به قمیت جان او تمام شود.

ماجرا به صبح یکی از روزهای بهمن ماه امسال برمی گردد، وقتی که زن خانه زن جوانی درتهران به صدا در آمد. زن جوان گوشی آیفون خانه را که برداشت صدای مردی از آن طرف آیفون به گوش رسید. مرد با لحنی کاملا رسمی گفت خانم از طرف دادگاه ابلاغیه دارید. شنیدن کلمه ابلاغیه ترس را به جان زن جوان انداخت.

زن جوان بلافاصله از پله ها پایین آمد، مردجوانی که در دستش پر از نامه بود برگه ای که اسم و فامیل زن جوان روی آن بود را نشان داد و درخواست کرد برای مطابقت دادند مشخصات کارت ملی خود را نشان دهد. زن جوان هم که هنوز در شوک ماجرا به سر می برد برای آوردن کارت ملی دوباره به طرف واحد آپارتمانش رفت .

اولین قدم از نقشه شوم مردجوان گرفته بود و حالا باید وارد فاز دوم نقشه می شد. او به زن جوان گفت برای اینکه دوباره به پایین نیایید پشت درواحد آپارتمان می ایستم. نقشه درست از آب در آمد و مرد و زن همراه هم به واحد مراجعه می کنند. زن جوان بی خبر از حادثه شومی که درانتظارش است وارد خانه می شود، اما  درخانه را نمی بندد. در این زمان مرد وارد خانه شده و  در را پشت سرش می بندد.

و حالا وقت اجرای مرحله پایانی نقشه است. سارق پس از اینکه زن جوان را مورد ضرب و شتم قرار داد سپس دست و پایش را می بنند. هرچه طلا و پول در خانه بود را به سرقت برد و زن جوان را به امان خدا رها کرد. بعدازظهر که یکی از اعضای خانواده به خانه برمی گردد با صحنه ای هولناک روبه رو می شود. زن جوان این بار جانش نجات پیدا کرد و از پلیس درخواست کمک کردند.

مراقب مأموران قلابی باشید

ماجرای هولناکی که برای زن جوان رقم خورد زنگ هشداری است برای شهروندان. با اینکه پلیس بارها درباره مأموران پلیس قلابی، ضابطان قضایی قلابی و حتی مأموران آب و برق و گاز قلابی هشدارهای زیادی داده است اما متاسفانه هنوز شاهد ماجراهایی هستیم که نشان می دهد  یک شهروند به راحتی در دام تبهکاران می افتد.

در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که توجه به آنها باعث می شود که در دام مأموران قلابی نشوید.

1.    به صرف ادعای هر فردی که مدعی است مامور پلیس،ضابط قضایی و یا حتی مأمور پست، آب و برق و گاز است حرف او را باورنکنید و در قدم اول درخواست کارت شناسایی کنید.

2.    مأموران پلیس قلابی یا ضابطان قضایی قلابی قصد دارند شرایط را برای شما مضطرب کنند، اضطراب باعث می شود شما قدرت تصمیم گیری درستی نداشته باشید. پس به خاطر داشته باشید مضطرب نشوید و درباره موضوع کمی تأمل و از عجله در تصمیم گیری و پاسخ مثبت به خواسته مأمور خودداری کنید.

3.    اگر مأموران پلیس ، ضابطان قضایی و یا هرکدام از مأمورانی که خود را از طرف شرکت پست ، آب و برق و گاز معرفی می کنند از ارائه کارت شناسایی و حکم مأموریت خودداری کرد و خواسته غیر معقولی از شما دارند، از او بخواهید به اتفاق هم برای بررسی بهتر و بیشتر به مرکز انتظامی یا اجازه بررسی هویت آنها را از شرکت موردنظر داشته باشید.

4.    یک روش دیگر درمیان گذاشتن ماجرا با مرکز فوریت های پلیسی 110 است. شما می توانید با تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 و اعلام موقعیت بخواهید عوامل گشت پلیس به محل اعزام شوند و تا رسیدن گشت پلیس در آن محل بمانند.

5.    یادتان باشد به صرف داشتن تجهیزات پلیسی که چه بسا قلابی باشند فریب نخورید، سارقان مأمور نما با تجربه مجرمانه و با داشتن وسایل قلابی، از سهل‌انگاری، غفلت و عدم آگاهی شهروندان و اتباع خارجی در تشخیص مأموران واقعی پلیس، سوء‌استفاده کرده و مرتکب سرقت می‌شوند. دیگر افرادی که عنوان های دیگر مثل مأمور پست و غیره را برای خود جعل می کنند نیز از غفلت شما استفاده می کنند.

6.   یادتان نرود مأموران برای ورود به خانه شما احتیاج به حکم قضایی دارند. به خاطر داشته باشید هیچ فردی اجازه ورود به داخل ساختمان را بدون حکم قضایی ندارد چه برسد به اینکه قصد ورود به خانه شما را داشته باشد.

7.    از آنجایی که مأموران برای ورود به خانه باید حکم داشته باشند به خاطر داشته باشید اگر فردی به درخانه شما مراجعه کرد و مدعی شد ابلاغیه برای شما آورده در ساختمان را باز نکنید و از او بخواهید تا مقابل در ورودی ساختمان بایستد تا شما با داشتن مدارک نزد او بروید. از طرف دیگر اگر فردی خود را مأمور پست، شرکت آب یا برق و گاز معرفی کرد و اعلام کرد قصد دارند کنتور را بخواند خودتان حضورا به در خانه مراجعه کنید و در هنگام کار درکنارش باشید.

8.    داشتن آگاهی و دانش نسبت به روند بازرسی مامورین انتظامی از منزل، فروشگاه و غیره، موثرترین راه برای مصونیت در برابر سارقین مامور نماست.

9. به دست آوردن نام و نام خانوادگی شما کار پچیده ای نیست، پرسیدن از همسایه ها، دسترسی داشتن به اشتراک شما در رستوران و یا هرجای دیگری . پس برای این کار پیشنهاد می شود نام مستعاری برای خود درنظر بگیرید و در اختیار این مراکز قرار دهید.

10.    نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهرات زیاد در منزل ، یا همراه داشتن پول نقد زیاد پس از خروج از بانک می تواند شما را در دام مأموران قلابی بیاندازد. پس ترجیحا پول نقد زیادی همراه خود نداشته باشید و در خانه نیز از نگه داشتن مقدار زیاد طلا و جواهر پرهیز کنید.

کدخبر: 770343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟