طلب وجه به بهانه بستری شدن یا وقوع تصادف از کاربران

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: مجرمان سایبری با هک شبکه اجتماعی افراد اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف همچون سانحه رانندگی، بستری شدن در بیمارستان و ... با ذکر مبلغ و شماره حساب به تمامی دوستان و دنبال کننده‌های قربانی می‌کنند.

به گزارش رکنا، وی افزود: قربانیان کلمات عبور قابل حدس مانند کد ملی، شماره شناسنامه و شماره همراه را به‌عنوان رمز شبکه‌های اجتماعی خود انتخاب می‌کنند که این موضوع مهم‌ترین عامل هک حساب کاربران است.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه کاربران با رعایت چندین نکته نسبت به بالا بردن امنیت حساب کاربری خود اقدام کنند، تصریح کرد: فعال کردن تایید دو مرحله‌ای برای ورود به حساب کاربری، جدا کردن حساب‌های کاربری شخصی از حساب‌های تجاری، دنبال نکردن لینک صفحات جعلی ورود به اینستاگرام از نکات مهمی است که امنیت حساب کاربری را ارتقاء می‌دهد.

وی افزود: عدم واگذاری رمز عبور به دیگران و استفاده از رمزعبور با طول ۱۰ کارکتر که ترکیبی از اعداد، حروف و کارکتر‌های خاص باشد، نیز باید توسط کاربران لحاظ شود تا با خیالی راحت بتوانند در شبکه‌های اجتماعی اقدام به فعالیت کنند.

پیش‌تر رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان افزایش پرونده‌های هک اینستاگرام به کاربران هشدار داده بود.

کدخبر: 739895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟