امیر علی دانایی : وزارت ارشاد حواسش به پشت صحنه سینما باشد / هنوز نمی دانیم چند متر از هم فاصله بگیریم

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی رکنا، کرونا خیلی زود خود را به فضای سینما و تئاتر به طور کل هنر رساند و حرکت در این عرصه ها را به توقف کشاند.

پروژه های سینمای و تلویزیونی به بن بست تولید رسیدند و همچنان نیز جز مشاغل پرخطر محسوب می شوند. این یعنی تا اطلاع ثانوی خبری از تولید اثر سینمایی جدید و آمدن بخش های تازه ساخته شده سریال های تلویزیونی و شبکه خانگی نیست . هنرمندان این عرصه ها نیز بیکار شده و معیشت آنان با ادامه این شرایط بحرانی خواهد شد .

امیرعلی دانایی (4)

امیرعلی دانایی بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران از روزگار هنرمندان در دوره کرونایی ، چگونگی ادامه ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی با شرایط فاصله گذاری اجتماعی و آنچه این روزها خودش انجام می دهد و با روزگار بعد از ورود کرونا به ایران چه می کند به خبرنگار فرهنگی رکنا گفت .

داغدار نبود مادر

دانایی با تاکید بر اینکه  به تازگی مادر را از دست داده و به شدت غمزده این غم بزرگ است گفت : بعد از فوت مادرم ، شرایط روحی مناسبی ندارم و با پشتوانه عشق مادرم در تلاشم تا به زندگی برگردم .

محکوم شدن به قرنطینه خانگی

وی در ادامه با گفتن از اینکه کرونا و شیوع گسترده آن شرایط زندگی همه را تغییر داده است ادامه داد: کار کردن در این روزها با مانع مواجه شده است . کرونا همه را به خانه ماندن محکوم کرده است ؛ ماندن در خانه و رعایت اصول قرنطینه مانع بزرگ تر شدن حلقه فراگیری این ویروس است .ویروس کرونا و درگیری که این بیماری برای مردم به وجود آورده باعث ایجاد تغییراتی در زندگی همه شده که من هم از این قاعده مستثنی نیستم.
سینما فقط بازیگر نیست


دانایی در خصوص اینکه در اوضاع کرونایی وزارت ارشاد چگونه می تواند حامی و حمایتگر هنرمندان باشد گفت : تا به حال به این موضوع که وزارت ارشاد باید در این شرایط به من کمک کند فکر نکرده بودم . اما پیشنها میکنم که وزارت ارشاد به هنرمندانی که در پروژه های سینمایی کار می کنند کمک کند چرا که سینما فقط بازیگر نیست . افراد و بخش هایی که پشت صحنه تولید یک اثر هستند طبیعتا نیاز مالی ویژه ای خواهند داشت . کار مهمی که باید انجام شود کمک کردن به این افراد در این دوره کرونایی است تا این شرایط ویژه که با ورود این ویروس مرگبار به کشور ایجاد شده است را پشت سر بگذاریم.

دو فیلم سینمایی بلا تکلیف و یک سریال در حال پخش

امیر علی دانایی در مورد فیلمی که در نوبت اکران داشت و کرونا هنوز اجازه بر پرده سینما اکران شدنش را نداده است چنین گفت: فیلم بی وزنی ۲هفته پس از به نمایش درآمدن در سینماها به دلیل توقف اکران بلاتکلیف است و فیلم لاله هم‌ در نوبت اکران فیلمهای نوروز بود که شرایطش به تصمیم گیری در مورد بازگشایی یا عدم بازگشایی سینماها بستگی دارد ،اما یک سریال نمایش خانگی خواب زده را دارم که در حال حاضر در پخش است.

امیرعلی دانایی (2)

وی در خصوص اینکه آیا تهیه کنندگان این آثار تصمیمی برای اکران آنلاین دارند یا خیر چنین توضیح داد:اطلاعی ندارم.با تهیه کننده فیلم ها صحبتی در این خصوص نکردم.

استقبال خوب از خواب زده

دانایی در مورد اینکه استقبال از نمایش خانگی خواب زده را چگونه برآورد می کند گفت :پاسخ خوبی از این نمایش گرفتم . سریال خواب زده به کارگردانی سیروس مقدم در اپلیکشن روبیکا در حال پخش است . اپلیکشن هایی که این گونه سریال ها را به اشتراک می گذارند توجه ویژه به بازدید و استقبال دارند که طبق شنیده ها بازخورد و استقبال خوبی داشته است.

امیرعلی دانایی (1)

دوره کرونایی وقت خودسازی

این بازیگر سینما ؛ تئاتر و تلویزیون در مورد اینکه اوقات روزهای قرنطینه و متوقف شدن پروژه های خود را چگونه می گذراند اینگونه گفت : فعالیت اقتصادی با توجه به حضور پررنگ کرونا ،کمرنگ شده است . بیشتر سعی در خودسازی دارم . این روزها می توانیم کمی بیشتر به خودمان توجه کنیم . مطالعه و ورزش کنیم .باشگاه ها تعطیل است در خانه ورزش می کنم . زیاد فیلم می بینم و کتاب می خوانم . که به نظرم این ها فعالیت های شخصی است که هر شخص با توجه به برنامه هایی که دارد می تواند این کار ها را انجام بدهد.

جهان غافلگیر حمله کرونا


دانایی در خصوص اینکه کرونا بر روی فعالیت های هنری نه تنها در ایران که در جهان اثر گذاشته است اگر دوره طولانی در زندگی انسانی حضور داشته باشد و دارو و درمانی هم برایش پیدا نشود چه تغییراتی در عرصه های هنری شکل خواهد گرفت اینگونه اظهارنظر کرد: خیلی زود است که درباره وضعیت کرونا و تاثیراتش صحبت کنیم چرا که تمام جهان درگیر این ویروس است . هنوز نتوانستند آن را کنترل کنند و کشور های مختلف کارهایشان را تعطیل کردند و نتیجه این که تاثیرش در آینده چگونه است یک سوال مجهول است که جوابش به نظر من قابل پیش بینی نیست .

با دنبال راه حل در برابر کرونا بود


وی با تاکید بر اینکه وقتی که فاصله اجتماعی هنوز قابل تشخیص نیست که باید 5 متر باشد یا 6 متر یا حتی 8 متر ، همه باید با ماسک بیرون بروند در این شرایط چگونه می توان به فکر تولید آثار سینمایی و تلویزیونی بود ادامه داد: با یک بحران جهانی  که غیر قابل پیش بینی است مواجه هستیم . نسل ما چنین بحران همه گیری را تاکنون تجربه نکرده بود . با تغییری ناگهانی مواجه شده است که باید برایش برنامه ریزی کند. به طور مثال بعضی ،در اولین اقدام برای فیلم هایی که از قبل ساخته شده اند به تصمیم اکران آنلاین رسیده اند . مثل فیلم خروج که گویی نتیجه خوبی داشته و استقبال مناسبی از سوی مردم نیز صورت گرفته است . شاید با ادامه وضعیت کرونایی ، دیگر تهیه کنندگان نیز به فکر راه چاره بیافتند . به مرور راه حل ها خود را نشان میدهند. باید منتظر راه حل ها و تصمیمات بود و حتی خود نیز به راه حل ها فکر کنیم .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟