مرگ یک قلاده توله پلنگ‌ در حوضچه نیروگاه برق سی‌سخت

سید اسدالله هاشمی از مرگ یک قلاده پلنگ خبر داد  و گفت : متاسفانه دقایقی پیش  مامورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دنا ، لاشه یک قلاده توله پلنگ را در حوضچه نیروگاه برق محدوده بندان سی سخت کشف کردند.

به گزارش رکنا، مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بدلیل حجم بالای آب ، ارتفاء حوضچه و متورم شدن لاشه هنوز علت مرگ ، جنسیت،  سن و زمان دقیق  مرگ این توله پلنگ مشخص نشده  اما جزئیات در دست بررسی است که متعاقا" و به محض تکمیل شدن مجهولات موضوع اطلاع رسانی خواهد شد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد همچنین از دستگیری دو گروه متخلف در پارک ملی دنا خبر داد و گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود دو گروه از شکارچیان غیرمجاز به ارتفاعات پارک ملی دنا ، اکیپی 6 نفره از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک  وارد عمل شده و به پایش منطقه پرداختند.

هاشمی ادامه داد: پس از چندین ساعت رصد و دوربین کشی منطقه، گروه اول از مامورین نزدیک به غروب دیروز در ضلع شمالی پارک متوجه 4 نفر متخلف به همراه تجهیزات در ارتفاعات می شوند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود : مامورین پس از 4 ساعت پیاده روی ، در مسیر متخلفین قرار می گیرند و در ساعت 21 دیروز جمعه 19 آذر ، موفق می شوند هر چهار نفر متخلف را دستیگر کنند.

وی با بیان اینکه از متخلفین مقداری گوشت گراز  شکار شده کشف و ضبط شد گفت: بنا به مسائل امنیتی بهداشتی و به دستور مقامات محترم  قضایی هر چهار نفر متخلف بازداشت و روانه زندان شدند .

این مقام مسئول تصریح کرد : مامورین ضلع جنوبی پارک متعاقبا" متوجه حضور متخلفین در منطقه می شوند . پس از گشت و اقدامات کنترلی نزدیک به ساعت 23 موفق می شوند گروه دوم را دستگیر کنند، اما چون 3 نفر از متخلفین مسلح بودندبه سمت مامورین شلیک کرده  و با سوء استفاده از تاریکی شب متواری شدند .

وی افزود: مامورین موفق می شوند آلات جرم را کشف و ضبط کنند، ضمن اینکه با همکاری دستگاه‌های امنیتی انتظامی و قضایی در حال شناسایی متخلفین هستیم .

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟