آیا طلسم زبان بند واقعیت دارد؟

به گزارش رکنا، دعاها انواع مختلفی دارد و در مسائل مختلف به کار گرفته می شود.

دعای زبان بند را می توان برای جلوگیری از غیبت و تهمت و افترا خواند.

دعای زبان بند برای حفاظت در مقابل دشمنان و بدگویی‌های دیگران خوانده می شود.

مراد از دعای زبان بند دعایی است که دیگران را از صحبت درباره شما ناتوان کند.

گاهی سخن گفتن دیگران درباره ما، ناشی از اعمال خود ماست. انسان باید از انجام کار‌هایی که موجب می‌شود سایرین در موردش سخن بگویند بپرهیزد.

حضرت امیر المومنین (ع) فرمود: «اگر کسی وارد مکانی شد و موجب شد دیگران به او کردار ناروایی را نسبت دهند جز خود را ملامت نکند»؛ بنابراین جلوگیری از این که دیگران در مورد ما سخن بگویند متوقف بر اموری است و به مقدماتی نیاز دارد و بدون فراهم کردن این مقدمات، حتی دعا کردن نیز فایده‌ای ندارد.

دعای زبان‌بند شوهر (بستن زبان مرد با دعای قوی و فوری)

بسیاری از خانم‌ها دنبال یک راه موثر برای این هستند که شوهرشان بدون هیچ مقاومتی تمام خواسته‌هایشان را قبول کند و رفتن سراغ دعانویس و فالگیر‌ را راحت‌ترین و بی دردسرترین راه برای رسیدن به این هدف می‌دانند. وعده‌ها و تبلیغات وسوسه‌انگیز دعانویس‌ها و رمال‌ها جوری اغفال‌شان می‌کند که فکر می‌کنند با گرفتن ‌دعا شوهرشان در مقابل تمام حرف‌ها و خواسته‌هایشان سکوت می‌کند و مطیع می‌شود. دعای‌ زبان‌بند شوهر یکی از معروف‌ترین این دعا‌ها است. “با این دعا بهش بگی بمیر هم میمیره برات” این یکی از جملات معروف دعا نویس‌ها، رمال‌ها و فالگیرهاست که متاسفانه بسیاری از خانم‌ها گول آن را می‌خورند و هزینه‌های زیادی بابت این خرافات پرداخت می‌کنند، فقط به امید اینکه بتوانند با شوهرشان بهتر ارتباط برقرار کنند و زودتر به خواسته‌هایشان برسند. اما اگر خانم‌ها بدانند راه حل دست خودشان است مطمئنا دیگر فریب این افراد را نمی‌خورند.

دعای زبان‌بند شوهر

شاید خواندن این داستان خالی از لطف نباشد روزی زنی به سراغ دعانویس رفت و از او دعایی خواست تا شوهرش را رام و مطیع خود کند. مرد دعانویس گفت برای دعایی که میخواهی لازم است از یال شیر چند تار مو با دستان خود بکنی و برای من بیاوری تا من بتوانم این دعا را برایت بنویسم. زن به جنگل رفت و شیری را پیدا کرد اما از شدت غرش او ترسید و نتوانست نزدیک شود. روز بعد تکه گوشتی با خود برد این بار چند قدم به شیر نزدیک‌ شد اما باز هم شیر اجازه نداد به او دست بزند و زن دست خالی برگشت.

چندین روز به این کار ادامه داد و هر روز چند قدم به شیر نزدیک‌تر شد تا بلاخره توانست شیر را رام کند و چند تار مو از یال او بکند. زن شاد و خوشحال به سراغ دعانویس رفت و تار‌های یال شیر را به او داد تا دعا را برای او بنویسد مرد دعانویس به جای دعا به زن این جمله را گفت “ تو توانسته‌ای درنده‌ترین حیوان جنگل را با صبر و محبت رام کنی طوری که از یال او چند تار مو بکنی چطور نمیتوانی همسر خودت که یک انسان است را رام کنی ”

خیلی از اوقات مشکل نوع برقراری ارتباط است اگر خانم‌ها بلد باشند به شیوه درست خواسته‌های خود را مطرح کنند مطمئنا همسرشان خواسته‌های معقول و موجه آنها را با کمال میل می‌پذیرند. در ادامه چهار مهارت روانشناسی را به شما آموزش می‌دهد درصورتی که این آموزش‌ها را با تمرین، صبر و پشتکار در رابطه با همسرتان پیاده کنید صد درصد موفق می‌شوید و دیگر به فکر رفتن به سراغ رمال، فالگیر و دعانویس حتی به ذهنتان هم خطور نمی‌کند.

توجه داشته باشید توکل و توسل به خدای متعال قدرت و انرژی شما را در این مسیر مضاعف می‌کند زیرا خداوند همواره به افرادی که صادقانه برای هدفی درست تلاش و ممارست می‌کنند کمک می‌کند.

راهکارهای روانشناسی مختلفی برای جلب توجه شوهر و بستن زبان او وجود دارد که بسیار تاثیرگذارتر و کارآمدتر از رفتن سراغ دعانویس و فالگیر است. خواسته‌تان از شوهرتان هر چه که باشد، از کمک در انجام دادن کارهای خانه گرفته تا خریدن هدیه‌ی مخصوصی که دوست دارید برای تولدتان بگیرید، مجبور نیستید برای رسیدن به خواسته‌تان مدام به جان شوهرتان نق بزنید. البته باید خودتان را آماده کنید، چون دست برداشتن از نق زدن و غرغر کردن به خویشتن‌داری بالایی نیاز دارد. اگر توصیه‌های ما را به درستی اجراء کنید، شوهرتان با کمال میل هر کاری که از او بخواهید همان بار اول برایتان انجام می‌دهد و لازم نیست یک خواسته را بیست بار تکرار کنید.

با ظرافت به خواسته‌تان اشاره کنید

مثلاً با ملایمت اشاره کنید که آن‌قدر خسته‌اید که امشب نمی‌توانید ظرف‌ها را بشویید یا صفحه‌ای از مجله را که عکس پیراهن دلخواه تان در آن چاپ شده است، روبروی همسرتان بگذارید. حتی می‌توانید جارو را وسط راه‌پله بگذارید تا شوهر فرموش کارتان یادش بیاید که حیاط خلوت نیاز به نظافت دارد.

بگذارید همه چیز روی هم تلنبار شود تا او تسلیم شود

این حجم از کثیفی و به‌هم‌ریختگی دیوانه‌تان می‌کند، اما صبر داشته باشید. آستانه‌ی تحمل مردان برای شلوغی و آشفتگی بالاتر است، اما مطمئن باشید که این بی‌نظمی برای او هم ناخوشایند است و او هم از کثیف بودن شلوار جین مورد علاقه‌اش یا تمیز نبودن حتی یک لیوان ناراحت می‌شود. شوهرتان در نهایت متوجه می‌شود که از خواهش مداوم برای کمک کردن در کارهای خانه به تنگ آمده‌اید.

وقتی شوهرتان کاری انجام می‌دهد، از او تشکر کنید

مشکل واقعی گاهی اوقات این است که شوهرتان احساس می‌کند، قدر کارهایی را که برایتان انجام می‌دهد، نمی‌دانید. عصبانی نشوید، اگر شوهرتان هم هیچ وقت از شما تشکر نکند، همین احساس به شما دست می‌دهد. قرار نیست همیشه از او تشکر کنید، اما باید به او بگویید که از او ممنون هستید که آشغال‌ها را بیرون می‌برد یا در پختن شام به شما کمک می‌کند.

اجازه بدهید شوهرتان با عواقب بی‌توجهی و تنبلی‌اش روبرو شود

به احتمال زیاد معمولاً خودتان عواقب حرف گوش نکردن‌های شوهرتان را به عهده می‌گیرید. همین الان این فداکاری را متوقف کنید. اگر شوهرتان خانه را جارو نکشید و والدینش به منزل‌تان آمدند، این وظیفه‌ی اوست که دلیل کثیف بودن خانه را توضیح بدهد. احتمالاً شوهرتان دوست ندارد که مسئول این عواقب خجالت‌آور باشد و از این به بعد وظایفی را که به او محول می‌کنید، با کمال میل انجام خواهد داد.

اگر مجبور به تکرار درخواستتان شدید، شوهرتان را متهم نکنید

یادآوری برای انجام دادن کاری که از شوهرتان خواسته‌اید، غر زدن نیست. اما نکته اینجا است که نباید فوراً عصبانی بشوید و او را متهم کنید که “هیچ وقت به حرفام گوش نمیدی” یا “همیشه مجبورم میکنی که یه حرفو چند بار تکرار کنم.” هرچه بیشتر انگشت اتهام را به طرف شوهرتان بگیرید، او لجوج‌تر و یک دنده‌تر می‌شود. واقعیت این است که مردها حتی از زن‌ها هم بچگانه‌تر رفتار می‌کنند.

صبر کنید تا کارش تمام شود، بعد با او صحبت کنید

گاهی اوقات تقصیر ما زن‌ها است که شوهرمان به حرف‌هایمان گوش نمی‌دهد. وقتی گرم حرف زدن با دوستتان هستید یا در حال تماشای سریال محبوبتان هستید، اصلاً متوجه حرف‌های شوهرتان می‌شوید؟ احتمالاً خیر. بنابراین وقتی می‌خواهید خواسته‌تان را با شوهرتان در میان بگذارید، دقت کنید که کار دیگری حواس او را پرت نکرده باشد و او سراپا گوش باشد.

دلیل مهم بودن این درخواست را به شوهرتان توضیح بدهید

شاید شوهرتان نمی‌داند که شستن ظرف‌ها یا وقت‌شناسی چقدر برایتان مهم است. درباره‌ی اهمیت این مسائل با او صحبت کنید. وقتی شوهرتان متوجه شود که این مسائل چقدر برای شما مهم است و فقط بهانه‌ای برای غر زدن نیست، مطمئن باشید که از این رو به آن رو خواهد شد.

درخواست‌تان را بدون طعنه و کنایه با لحنی آرام مطرح کنید

از همان اول می‌دانید که درخواست‌تان را باید چند بار مطرح کنید تا در نهایت شوهرتان آن را انجام دهد. با علم به این موضوع چکار می‌کنید؟ از همان ابتدا با طعنه و کنایه از شوهرتان می‌خواهید که کاری برایتان انجام دهد. مطمئن باشید که این لحن کنایه‌آمیز فقط شوهرتان را ترغیب می‌کند که درخواستتان را نادیده بگیرد. پس طعنه زدن را کنار بگذارید و با ملایمت و مهربانی بیشتری درخواست‌تان را مطرح کنید. مطمئن باشید که ضرر نمی‌کنید.

رک باشید

این رک بودن برخلاف توصیه‌ی قبلی‌مان مبنی بر اشاره‌های ظریف است. رک بودن برای بانوانی مفید است که هرگز خواسته‌هایشان را به وضوح بیان نمی‌کنند و در عوض شروع به غر زدن‌های معنادار و متهم کردن شوهرشان می‌کنند، به این امید که مرد بینوا خواسته‌شان را حدس بزند. اما این روش نتیجه‌ نمی‌دهد. باید دقیقاً به شوهرتان بگویید که چه خواسته‌ای دارید.

حرفتان را مفید و مختصر بزنید

نیم ساعت سخنرانی کردن برای این که شوهرتان را ترغیب کنید تا با شما به سینما بیاید، هیچ فایده‌ای ندارد. خواسته‌تان را حداکثر ظرف چند دقیقه بیان کنید. در غیر این صورت توجهش را کاملاً از دست می‌دهید. پس رک و راست خواسته‌تان را مطرح کنید، در لحظه جواب بگیرید و برمبنای این جواب برنامه‌ریزی کنید.

فهرست وظایف برای شوهرتان بنویسید

اگر فهرست مکتوب به دست شوهرتان بدهید، دیگر نمی‌تواند ادعا کند که حرفهای‌تان را نشنیده است. کارهایی را که شوهرتان باید انجام دهد، برایش روی کاغذ بنویسید یا برایش پیامک کنید. به این ترتیب او فهرست واضحی از خواسته‌هایتان خواهد داشت که شما را به هدایای مورد علاقه‌تان می‌رساند و شوهرتان را وادار به کمک کردن می‌کند.

سعی کنید قدری منعطف باشید

بهتر است وقتی از شوهرتان می‌خواهید کاری انجام دهد، قدری منعطف باشید. شاید انتظار داشته باشید که همسرتان به محض تمام شدن حرفتان، کاری را که از او خواسته‌اید، شروع کند. و وقتی می‌بینید که او هنوز بی‌خیال نشسته است، غر زدن را شروع می‌کنید. اما شاید شوهرتان منتظر است تا مسابقه‌ی مورد علاقه‌اش تمام شود یا این که می‌خواهد دستورهایتان را بعد از گردش با دوستانش انجام دهد.

راهی را برای سازش پیشنهاد بدهید

برای رسیدن به خواسته‌هایتان نیازی به افراط کردن نیست. قرار نیست که تا سرحدّ مرگ به جان شوهرتان غر بزنید یا این که همه‌ی کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید؛ می‌توانید راهی را برای سازش با یکدیگر پیدا کنید. با شوهرتان صحبت کنید و با هم‌فکری یکدیگر راه‌هایی را برای کمک به هم و سامان دادن به زندگی‌تان پیدا کنید. به این ترتیب او دلگرم می‌شود که به خواسته‌اش رسیده است و شما هم قطعاً به خواسته‌تان می‌رسید.

از کارهای شوهرتان ایراد نگیرید

خب فرض کنیم که شوهرتان سرانجام ظرف‌ها را شست، اما آنها را مثل شما در سبد آبچکان نگذاشت. حتماً کاسه‌ی صبرتان لبریز می‌شود و از او ایراد می‌گیرید که چرا کارش را درست انجام نداده است. اما باید بدانید که هر چقدر بیشتر از کارهای شوهرتان ایراد بگیرید، تمایل او برای انجام دادن این کارها در آینده کمتر می‌شود. اتفاق مهمی نیفتاده است. او به حرفتان گوش کرده و ظرف‌ها را شسته است، پس لبخند بزنید و شاد باشید.

خودتان کارها را به عهده بگیرید و بهتر از او انجام بدهید

مردها وقتی حس می‌کنند که همسرشان نیازی به آنها ندارد، احساس می‌کنند که به آنها توهین شده است. پس به جای این که از شوهرتان بخواهید کاری را برایتان انجام دهد، خودتان دست به کار شوید و برای مدتی هیچ درخواستی از او نکنید. او از این که به تنهایی چقدر کار انجام داده‌اید و چقدر کارها بدون او بهتر پیش می‌رود، شگفت‌زده خواهد شد. اکثر آقایان در این شرایط رقابت‌طلب می‌شوند، اندکی احساس ناامنی می‌کنند و ناگهان سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند به شما کمک کنند. به علاوه وقتی دیگر کاری را به شوهرتان محول نمی‌کنید، او متوجه می‌شود که به خاطر گوش نکردن به حرفهایتان از دستش عصبانی شده‌اید.

دعای زبان‌بند شوهر از جمله دعاهایی است بسیاری از خانم ‌ها با امید اینکه شوهرشان بدون مقاومت تمام خواسته‌های آنها را قبل کند، به سراغش می‌روند. اما این‌ها فقط وعده‌های دروغین رمال‌ها و فالگیرهاست، اگر تکنیک‌های روانشناسی برای نحوه بیان خواسته‌های خود را یاد بگیرید سر سخت ترین مرد را میتوانید جوری مجاب کنید که بدون کوچکترین مخالفتی خواسته‌های منطقی و معقول‌تان را با کمال میل همانطور که انتظار دارید بپذیرد برای این منظور :

اشاره‌های ظریفی به موضوع داشته باشید

بگذارید کارها آنقدر روی هم انباشته شود تا در نهایت شوهرتان تسلیم شود

وقتی شوهرتان کاری انجام می‌دهد، از او تشکر کنید.

بگذارید خودش با عواقب تنبلی‌هایش روبرو شود.

اگر مجبور شدید خواسته‌تان را تکرار کنید، او را متهم نکنید.

صبر کنید تا کارش تمام شود، بعد درخواست‌تان را مطرح کنید.

دلیل مهم بودن درخواست‌تان را برایش توضیح بدهید.

درخواستتان را بدون طعنه و کنایه زدن با ملایمت مطرح کنید.

رک باشید

درخواست‌تان را مفید و مختصر مطرح کنید.

فهرست وظایف برای شوهرتان بنویسید.

سعی کنید قدری منعطف باشید

راهی را برای سازش پیشنهاد بدهید.

از کارهای شوهر تان ایراد نگیرید.

خودتان کارها را به عهده بگیرید و بهتر از او انجام بدهید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 691232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟