کشف قبرستان 3500 ساله + عکس

به گزارش رکنا، بقایای یک قبرستان 3500 ساله به همراه صدها اثر تاریخی در پاکستان کشف شدند. محققان بر این باورند که این انسان‌ها بسیار صلح‌طلب بوده‌اند به همین دلیل علاقه‌ای به دفن سلاح همراه با مردگان خود نداشته‌اند. محققان همچنین دریافته‌اند افرادی که قبرهای آن‌ها کنار هم است، به احتمال فراوان از یک خانواده هستند

باستان‌شناسان ایتالیایی که از سال‌ها قبل مشغول کاوش در منطقه تاریخی «سوآت» کشور پاکستان هستند، موفق به کشف یک قبرستان تاریخی شدند.

تا بحال در این قبرستان که از آن به عنوان یک کشف منحصر به فرد نامبرده می‌شود، 23 قبر کشف شده که قدمت آن به سال‌های قبل از ورود بودائیان به این منطقه در حدود 2500 تا 3500 سال قبل باز می‌گردد.

اجساد در این قبرها در شرایط متفاوتی دفن شده‌اند بطوریکه در تعدادی از قبرها اجساد تقریبا به صورت درازکش دفن شده و در برخی دیگر در یک قبر، دو نفر دفن شده‌اند.

در 23 قبر کشف شده تاکنون صدها اثر تاریخی شامل ظرف‌های سفالی، زیورآلات ساخته شده از مس، برنز و عاج فیل کشف شده‌اند.

محققان بر این باورند که قبرستان کشف به مردمان یک تمدن ناشناخته با فرهنگ غنی تعلق دارد. آنها همچنین بر این باورند که این انسان‌ها بسیار صلح‌طلب بوده‌اند به همین دلیل علاقه‌ای به دفن سلاح همراه با مردگان خود نداشته‌اند. محققان همچنین دریافته‌اند افرادی که قبرهای آن‌ها کنار هم است، به احتمال فراوان از یک خانواده هستند.

دره سوآت در کشور پاکستان در هزاران سال قبل محل زندگی اقوام مختلف به ویژه بوداییان و مسلمانان بوده و در طی سال‌های اخیر هزاران اثر تاریخی در آن کشف شده‌اند.

از آثار تاریخی منحصر به فرد این منطقه می‌توان به ده‌ها مجسمه بودا اشاره کرد که در کوه‌های صخره‌ای این دره خلق شده‌اند، هر چند که تعداد زیادی از آن‌ها در زمان تسلط طالبان بر دره سوآت دچار صدمات زیادی شده‌اند.

منبع: فرادید

کدخبر: 921779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟