دانش آموزان قزوینی مانور ایمنی در زلزله برگزار کردند + تصاویر

به گزارش رکنا از قزوین؛ قدیر موسی خانی از برگزاری مانور ایمنی در زلزله با حضور اکیپ هایی از سازمان ها و ادارات امدادرسان( مدیریت ستاد بحران استانداری قزوین –مدیریت بحران خدمات شهری شهرداری قزوئین –هلال احمر –اورژانس و فوریت های پزشکی ) و تیم هایی از  سازمان  آتش نشانی قزوین همزمان با سراسر کشور به مناسبت هشتم آذر ماه روز زنگ ایمنی مدارس در برابر زلزله با شعار«مدرسه ایمن جامعه تاب آور» در یکی از مدارس دخترانه قزوین خبر داد.

 وی افزود: این مانور هرساله با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله برگزار می شود.

SAVE_۲۰۲۲۱۱۲۹_۱۸۰۱۳۷

SAVE_۲۰۲۲۱۱۲۹_۱۸۰۱۳۲

SAVE_۲۰۲۲۱۱۲۹_۱۸۰۱۲۵

SAVE_۲۰۲۲۱۱۲۹_۱۸۰۱۱۷

SAVE_۲۰۲۲۱۱۲۹_۱۸۰۱۱۱

SAVE_۲۰۲۲۱۱۲۹_۱۸۰۱۰۴

موسی خانی  تصریح کرد: ترویج فرهنگ مقاوم سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمین شهرداری قزوین  اظهار کرد: در این مانور دانش آموزان مدارس با به صدا درآمدن آژیر نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه گیری ، اطفاء حریق ، نصب چادر و امدادرسانی به مصدومان را تمرین کردند.

لازم به توضیح است به مناسبت این روز ، تعداد 15مدرسه در سطح شهر توسط کارشناسان آتش نشانی به دانش آموزان این مدارس آموزش داده شد.

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 848186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟