تشکیل مجمع خیرین برای حمایت از دانش‌آموزان

به گزارشرکنا از اردبیل،  فرماندار اردبیل در آیین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در اردبیل با اشاره به ضرورت تشکیل مجمع خیرین برای حمایت از دانش‌آموزان نخبه، افزود: بدون شک با حمایت خیرین از استعداد‌های برتر و دانش‌آموزان نخبه، آن‌ها در آینده به موفقیت‌های بسیار زیادی خواهند رسید و برای منطقه و کشورمان افتخارآفرینی خواهند کرد.

سیدمحمد اعتماد اعجازی با اشاره به اهمیت توسعه فضا‌های آموزشی اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز اردبیل در کشور پیشگام بوده و خیرین زیادی با این این مجمع همکاری کرده و هر جا لازم بوده کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی یکی از پنج چالش حوزه آموزش و پرورش شهرستان اردبیل است، اضافه کرد: اگر مساعدت‌های خیرین مدرسه‌ساز نبود، این چالش می‌توانست به چالش بسیار بزرگتری تبدیل شود.

فرماندار اردبیل بیان کرد: با توجه به نیاز‌های موجود امیدواریم خیرین بیش از پیش در احداث مدارس به‌ویژه در نقاط محروم همکاری و مشارکت کنند تا مشکل کمبود فضای آموزشی در منطقه برطرف شود.

اعتماد اعجازی ادامه داد: مدرسه ۶ کلاسه خیرساز منطقه صیاد شیرازی اردبیل با هزینه ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیر مدرسه‌ساز "حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی" احداث شده است.

وی گفت: خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تاکنون ۴۲۰ مدرسه در قالب هزار و ۸۰۰ کلاس درس احداث کرده‌اند و تا پایان امسال نیز ۳۰ مدرسه خیرساز در نقاط مختلف استان تکمیل و افتتاح خواهد شد.

سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این آیین گفت: این مدرسه خیرساز که امروز به بهره‌برداری رسید دارای ۶ کلاس درس با زیربنای ۳۷۷ متر مربع است.

سیداحد شیرین‌نژاد با بیان اینکه ۳۰۰ طرح و پروژه فضای آموزشی و پرورشی در نقاط مختلف استان اردبیل در دست اجرا است، افزود: ۳۰ درصد مدارس استان با کمک و مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

وی جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و جایگزین کردن بخاری‌های استاندارد هرمتیک را از جمله اقدامات مهم اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در سال‌های اخیر برشمرد.

سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل اظهار کرد: در هیچ مدرسه استان از بخاری نفتی استفاده نمی‌شود و تلاش می‌شود تا مهر ماه سال ۱۴۰۲ همه مدارس استان مجهز به سیستم پکیج یا موتورخانه مرکزی شوند.

 

کدخبر: 860736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟