در برنامه جهش تولید مسکن 14 هزار واحد مسکن روستایی ساخته می شود

 

به گزارش رکنا از شهرکرد، 

فرشید ریاحی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در برنامه جهش تولید مسکن ، ساخت 14 هزار واحد مسکن روستایی نیز با همزمان 40 هزار واحد شهری باید انجام گردد که در مجموع سالانه باید 3 هزار و 500 واحد مسکن روستایی در استان ساخته شود.

وی افزود: در بحث نهضت ملی مسکن مردم منابع مالی را به موقع تأمین کنند تا بتوان در موعد مقرر واحدها را تحویل داد البته در حوزه نهضت ملی مسکن پروژه‌هایی اجرایی شده و تا پایان شهریور ماه باید 4 هزار و 500 واحد ساخته شود که کار ساخت 2 هزار واحد آنها شروع شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد با توجه به اینکه روند اجرایی برخی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان دارای کمترین پیشرفت می باشد اگر متقاضیان نتوانند آورده را تامین کنند، پروژه‌ها تعطیل می‌شود و مجبور به جایگزینی و جابجایی متقاضیان خواهیم بود و نیز پروژه‌ها مشمول افزایش قیمت خواهند شد.

ریاحی در مورد طرح‌های هادی روستایی گفت: طی سال گذشته ۴۹ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان تهیه و بازنگری شده است.که در آینده نزدیک ۲۳ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد و کلنگ اجرای ۱۰ طرح هادی روستایی با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زمین زده خواهد شد .

وی افزود: در استان 573 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که شامل اجرای طرح هادی هستند و تاکنون 61 درصد آنها به مرحله عملیات اجرایی رسیده اند و نیازمند اعتبارات لازم می باشند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهار داشت در بحث تولید مسکن باکیفیت و ارزان‌قیمت شهری برای خانه‌دار شدن نیازمندان و اقشار کم درآمد،از بدو تاسیس تاکنون یک‌هزار و ۸۲۴ واحد با اعتباری بالغ بر ۷۸۳ میلیارد تومان احداث شده است.

مصیبی دهکردی، چهارمحال و بختیاری 

کدخبر: 889466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟