رشد 46 درصدی اعتبارات عمرانی لرستان در سال 1403

به گزارش رکنا از لرستان،  سمانه حسن‌پور با اعلام این خبر اظهار داشت: مابقی اعتبارات عمرانی در سفر ریاست محترم جمهوری در سال جاری اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: جمع اعتبارات استانی در سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۱۸۶۹ میلیارد تومان و توازن ملی ۶۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن ملی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان 

تصریح کرد: این ارقام در سال ۱۴۰۲ به رقم 2743  میلیارد تومان برای اعتبارات استانی و ۷۵۴ میلیارد تومان نیز برای توازن ملی اختصاص یافت. 

حسن‌‌پور با بیان اینکه رشد  اعتبارات در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ، حدود 41 درصد بوده است، افزود: رشد توازن ملی ۲۳ درصد و رشد اعتبارات استانی حدود 47 درصد بوده است.

این مقام مسؤل بیان داشت: اعتبارات در سال گذشته 3497 میلیارد تومان بود که برای سال جاری در لایحه بودجه این رقم به 5096 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته نزدیک 46 درصد رشد دارد.

وی با مقایسه اعتباراتی که در سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و همچنین برای ۱۴۰۳ لحاظ شده است، بیان داشت: اعتبارات هزینه‌ای در سال ۱۴۰۱، ۹۵۴ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰ درصد، در سال ، اعتباری معادل ۱۲۳۱ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰ درصد و در سال ۱۴۰۳، آنچه تاکنون پیش بینی شده رقمی بالغ بر ۱۵۴۱ میلیارد تومان است که با این رقم، اعتبارات هزینه ای حدود ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پایان به اعتباراتی که سفر ریاست محترم جمهور برای استان داده شد، پرداخت و گفت: قاعدتاً چون برنامه‌های سفر ریاست محترم جمهور و هیأت دولت تا پایان ۱۴۰۳ است مابقی اعتبارات هم در طول سال‌جاری برای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص خواهد یافت.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 986652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟