12 معیاری که در هنگام استخدام بادیگارد باید در نظر بگیرید

 

زمانی که متوجه می‌شوید برای حفظ امنیت خود به محافظ شخصی نیاز دارید، می‌خواهید مطمئن شوید که بهترین فرد ممکن را برای اینکار انتخاب خواهید کرد. برای استخدام بادیگاردی که قرار است از شما و اموال‌تان محافظت کند، لازم است که به او اعتماد داشته باشید.

اما چگونه فرد مناسبی را برای این مسئولیت پیدا می‌کنید؟ آیا با ویژگی‌هایی که یک بادیگارد باید داشته باشد، آشنا هستید؟ در اینجا می‌خواهیم 12 معیاری را که در هنگام استخدام بادیگارد باید در نظر بگیرید را برای شما شرح دهیم.

1-میزان تجربه شخص مورد نظر شما در زمینه محافظت از اشخاص

ماهیت شغل بادیگاردی به شکلی است که مستلزم شخصی باهوش و قدرت‌مند می‌باشد. هیچ کسی دوست ندارد یک شخص تازه کار را به عنوان بادیگارد استخدام کند. در عوض به دنبال بادیگاردی باشید که دارای تجربه نظامی باشد. افسران پلیس و نظامیان سابق از تخصص لازم جهت ایمن نگه داشتن شما، خانواده و اموال‌تان، برخوردار هستند.

افرادی که دارای سابقه نظامی هستند از مهارت‌ها و قابلیت‌هایی شامل مشاهده مداوم محیط، تشخیص خطر، بازدارندگی، گزارش دهی، مداخله فیزیکی و کار با اسلحه، برخوردار می‌باشند.

بهترین بادیگاردها افرادی هستند که بیش از چند سال در صنعت بادیگاردی فعالیت داشته و انواع پروژه‌های محافظت از اشخاص را با موفقیت به سرانجام رسانده باشند.

 

2-گذراندن آموزش‌های ویژه

یک محافظ شخصی خوب باید چیزی فراتر از تجربه کاری داشته باشد و آموزش‌های مرتبط و مورد نیاز حوزه کاری خود را گذرانده باشد. شما باید به دنبال فردی باشید که آموزش‌های زیر را گذرانده باشد:

  • آموزش‌های اولیه و تخصصی برای تبدیل شدن به بادیگارد
  • آموزش رانندگی حرفه‌ای خودرو
  • آموزش رانندگی حرفه‌ای موتور
  • آموزش کار با انواع سلاح سرد
  • آموزش کار با انواع سلاح گرم
  • آموزش‌های مربوط به دفاع شخصی، جودو و کراو ماگا
  • آموزش‌های روانشناسی و پیشبینی حرکات افراد
  • آموزش‌های مدیریت شرایط بحرانی

3-داشتن قضاوت خوب

پیدا کردن بادیگارد متخصص، چیزی فراتر از تجربه و آموزش او است. شخص مورد نظر شما باید قضاوت خوبی داشته باشد. قضاوت صحیح شامل تفکر هوشمندانه و عمل مناسب است. از نشانه‌های داشتن قضاوت خوب می‌توان به رفتار آرام، هوش بالا و داشتن تفکر انتقادی اشاره کرد.

 

4-توانایی رانندگی به شکلی حرفه‌ای

بادیگارد شما باید مهارت رانندگی استثنایی داشته باشد. علاوه بر داشتن گواهینامه رانندگی، یک محافظ شخصی باید دارای مهارت‌های رانندگی حرفه‌ای باشد تا بتواند در لحظات پر خطر، محافظ حفظ جان و مال شما باشد. دانستن نحوه رانندگی ایمن، سریع و موثر در زمان بحران یک مهارت خاصی است که هر کسی آن را ندارد. بادیگارد مورد نظر شما باید دوره‌های رانندگی حرفه‌ای را گذرانده باشد.

5-مهارت‌های ارتباطی

لازم نیست به دنبال فردی با مهارت سخنرانی عمومی بروید، اما بادیگارد شما باید بتواند با اطمینان، دقت و فصاحت با دیگران ارتباط برقرار کند. مهارت‌های ارتباطی بین فردی از جمله مهارت‌های کلامی و اشاره‌ای، به بادیگارد اجازه می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن با کارفرمای خود ارتباط برقرار کند و در مواقع بحرانی، راهنمایی‌های لازم را به او بدهد.

6-آمادگی بدنی

یک بادیگارد کامل و حرفه‌ای باید از نظر بدنی کاملا آماده و از سلامتی کاملی برخوردار باشد. محافظ‌های شخصی ممکن است که به حرکات سریع، تماس فیزیکی و برخوردهای شدید نیاز پیدا کنند. یک بادیگارد حرفه‌ای لازم ندارد که یک بدن‌ساز حرفه‌ای باشد، اما لازم است که از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشد. آمادگی جسمانی از الزامات این شغل است.

7-آگاهی از موقعیت

می‌توان گفت گه آگاهی از موقعیت مهم‌ترین ویژگی یک بادیگارد است. یک محافظ شخصی باید همیشه هوشیار باشد و به محیط اطراف خود توجه کند. شما نباید نگران این موضوع باشید که بادیگاردتان حواسش جمع است یا تمرکز خود را از دست داده است. آگاهی از شرایط و مراقبت دائمی یکی از ویژگی‌های اصلی یک بادیگارد ایده آل است.

8-داشتن مهارت خدمات مشتری

شما باید به دنبال فردی باشید که آموزش و تجربه خدمات مشتری را داشته باشد. دلیل این ویژگی در این است که محافظ شما همواره با اطرافیان‌تان از جمله مهمانان، مشتریان و ارباب رجوع، سر و کار دارد. خدمت رسانی محافظ شخصی به بادیگاردها در مهمانی‌ها و مراسماتی از قبیل مراسم عروسی بسیار مهم است، از همین رو در هنگام استخدام بادیگارد حرفه‌ای برای مراسمات عروسی به این نکته توجه داشته باشید.

9-قابلیت کار تیمی

شما باید بادیگاردی را استخدام کنید که به خوبی با دیگران همکاری کند. منظور شامل کار کردن در کنار سایر بادیگاردها و همچنین افراد نزدیک به شما است. بادیگارد مدنظر شما باید قادر به همکاری و احترام گذاشتن به این افراد باشد.

10-توانایی کار کردن به تنهایی

در حالی که یک محافظ شخصی مناسب باید قادر به برقراری ارتباط و کار تیمی باشد، همچنین باید بتواند به تنهایی وظایف خود را به خوبی انجام دهد. یک بادیگارد ایده‌آل باید بتواند وظایف خود را بدون داشتن سرپرست و مدیر به درستی انجام دهد.

11-داشتن دید حرفه‌ای

محافظان شخصی باید حرفه‌ای بودن را به تمام معنا از خود به نمایش بگذارند. این افراد باید مودب، عاری از هر گونه غرور، نداشتن احساس برتری به دیگران و نداشتن شخصیت گوشه گیر باشند. به این نکته توجه داشته باشید که بادیگاردها باید بتوانند اعتبار شما را حفظ کرده و آن را بهبود ببخشند، نه اینکه به آن آسیب وارد کنند.

12-ارائه خدمات با توجه به نیاز مشتری

یک بادیگارد باید بتواند خدمات منعطف و منطبق با نیاز مشتریان خود ارائه دهد. شاید شخصی نیاز به بادیگارد تمام وقت نداشته باشد. شاید شخصی به دنبال استخدام بادیگارد برای یک ساعت باشد.

بادیگاردهای آماتور به دنبال استخدام شدن به صورت ماهیانه و سالیانه هستند. اما اکثر بادیگاردهای حرفه‌ای، بر اساس تقاضا مشتریان خدمات‌شان را ارائه می‌کنند.

همچنین یک بادیگارد حرفه‌ای باید توانایی این را داشته تا در صورت نیاز با مشتری به سایر کشورها سفر کند. برای مثال اگر به دنبال سفر تفریحی یا کار به کشور امارات هستید، استفاده از خدمات بادیگاردی و استخدام بادیگارد در امارات می‌تواند امنیت و آسایش شما را در هنگام سفر به کشور امارات متحده عربی تضمین کند.

 

حرف آخر

اگر به دنبال استخدام بادیگارد جهت حفظ جان و مال خود هستید، هرگز به افراد مبتدی و بادیگاردهای آماتور اعتماد نکنید. بادیگارد شخصی است که مسئول حفظ جان شما است، از همین رو باید بهترین شخص ممکن را به عنوان بادیگارد خود استخدام کنید.

با بررسی این 12 معیار در اشخاصی که خدمات بادیگاردی ارائه می‌کنند، می‌توانید بهترین فرد را به عنوان بادیگارد استخدام کنید. داشتن تجربه در حوزه بادیگاردی بسیار مهم است، به همین دلیل در هنگام استخدام بادیگارد به تجربه و پروژه‌هایی که قبلا انجام داده است توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

کدخبر: 900087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟