وقتی فیس بوک از سوی ترکیه جریمه می شود!

به گزارش رکنا ، هیئت حفاظت از داده‌های شخصی ترکیه امروز اعلام کرد این کشور فیس‌بوک را یک میلیون و ششصد میلیون لیر (۲۸۲ هزار دلار) به دلیل نقض قوانین حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران جریمه کرده است.

بنابر گزارش این هیئت، پس از آنکه اطلاعات خصوصی نزدیک به ۳۰۰ هزار کاربر ترکیه‌ای فیس‌بوک، از جمله نام، تاریخ تولد، محل سکونت، تاریخچه جستجو و موارد دیگر مورد سرقت قرار گرفت این تصمیم اتخاذ شد. هرچند جزئیات اتفاقاتی که برای این اطلاعات خصوصی روی داده هنوز اعلام نشده است.

در گزارش هیئت حفاظت از داده‌های شخصی آمده است پس از آنکه فیس‌بوک موفق نشد در مورد خطا‌هایی که در برخی از برنامه‌های کاربردی آن رخ داده است اطلاعاتی ارائه دهد، این هیئت تحقیقات در خصوص نقض داده‌های خصوصی را آغاز کرد و «متوجه شد اقدامات اداری و فنی لازم برای جلوگیری از نشر اطلاعات خصوصی که قانون تعیین کرده به کار گرفته نشده است. پس فیس‌بوک را یک میلیون و ۱۵۰ هزار لیر به دلیل در نظر نگرفتن مسئولت خود در حوزه حفاظت از اطلاعات خصوصی جریمه کرد».

بنا به گزارش این هیئت، به دلیل گزارش نکردن تخلفات حریم خصوصی به مقامات و این هیئت ۴۵۰ هزار لیر دیگر نیز به جریمه فیس‌بوک اضافه شد.

فیس‌بوک در آمریکا نیز به دنبال اجازه دادن به اشخاص ثالث، از جمله کمبریج آنالیتیکا، برای دسترسی به داده‌های خصوصی کاربران خود با دادخواستی قضایی روبه‌رو شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟