10 دلیل  جنایی بازپرس درپرونده جسدی زیر درخت توت

به گزارش رکنا،8 مهر ماه سال 1400 جسد مردی به نام نوراحمد زیر یک درخت توت در حاشیه اتوبان آزادگان کشف شد.بررسی های ابتدایی نشان می داد که مقتول با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

رسیدگی به موضوع در دستور کار بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و بعد از شناسایی صاحب جسد ،خانواده او تحت بازجویی قرار گرفتند.در بررسی ها مشخص شد که شب قبل از حادثه فردی به نام حکمت در خانه نوراحمد مهمان بوده که او و همسر نوراحمد به نام لطیفه در جریان بازجویی ها به دلیل ضد و نقیض گویی بازداشت شدند.

بعد از تحقیقات در روال قانونی پرونده در حالی که متهمان هرگز به اتهام خود اقرار نکرده بودند، امیرحسین علیمردان بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران با استناد به چند دلیل حکمت را متهم به مباشرت در قتل عمدی نوراحمد و لطیفه را متهم به معاونت در قتل دانست.

حکمت در بازجویی ها گفته بود :«من ضایعات جمع کن هستم و شب قبل از حادثه برای تعمیر جاروبرقی خانه نوراحمد به آنجا رفته بودم.»

اما این در حالی است که فرزندان نوراحمد گفته بودند پدرشان حکمت را نمی شناخت و شب قبل از حادثه به حدی حالت گیجی داشت که متوجه چیزی نبود و حتی قاشق را هم نمی توانست در دستش بگیرد.علاوه بر این در ساعتی قبل از کشف جسد بی تی اس موقعیت حکمت را در نزدیکی محل رهاسازی جسد نشان می دهد.

لطیفه نیز در بازجویی ها گفته بود:«شب قبل از حادثه خانمی با همسرم تماس گرفت و نوراحمد اتوکشیده از خانه بیرون رفت.او دو گوشی تلفن همراه داشت و شماره گوشی ای را که آن خانم تماس گرفت من هم ندارم.صبح روز بعد به ما متوجه شدیم جسد شوهرم پیدا شده است.»

که این صحبت لطیفه هم با صحبت های فرزندانش که می گفتند پدرشان در حال خود نبوده تناقض دارد چون فردی که در حال خودش نباشد نمی تواند آراسته و اتوکشیده بیرون رود.

یکی از همسایه های خانه نوراحمد به نام افسانه در تحقیقات گفته بود:«لطیفه به من گفت که به شوهرم قرص خورانده ام و قرار است حکمت و دوستانش به خانه مان آمده و هر کدام یک چاقو به نوراحمد بزنند.»

افسانه این حرف خود را با قاطعیت در جلسه مواجهه حضوری با لطیفه هم بیان کرد و این در حالی است که آزمایش سم شناسی پزشکی قانونی حکایت از این دارد که در معده نوراحمد قرص خواب بوده با اینکه در خونش موادمخدر دیده نشده است.پس بازپرس نتیجه می گیرد که افسانه بی اطلاع از نتیجه آزمایش پزشکی قانونی دقیقا به همان مورد ذکرشده در آزمایش اشاره می کند که این حکایت از واقعیت ماجرا دارد.

از طرفی فرزندان نوراحمد در تحقیقات گفته بودند که مادرشان شب قبل از حادثه آنها را به بهانه خرید دارو بیرون از خانه فرستاد و وقتی برگشتند پدرشان خانه نبود.دختر 5 ساله نوراحمد گفت: مادرم گفت اگر با برادرانت نروی دست تو را می سوزانم.

این در حالی است که بررسی های انجام دشه نشان می دهد لطیفه شب قبل از حادثه از داروخانه دارو خریده بود و این اصرار او برای بیرون کردن فرزندان نشان از این دارد که بهانه دیگری برای خالی کردن خانه در کار بوده است.

همچنین در بررسی ها مشخص شد که چند روز قبل از جنایت لطیفه در گوگل سرچ کرده بود:«آیا قرص خواب آور آدم را می کشد؟»

همچنین بررسی ها نشان می دهد چند روز قبل از حادثه زن جوان در جریان جر و بحث های زن و شوهری به شوهرش پیامک داده و گفته بود:«ببین چطور تو را از زندگی ام بیرون می کنم!»

و آخرین دلیل بازپرس برای متهم شناختن زن جوان و حکمت این بود که فرزندان مقتول می گفتند صبح روز حادثه قبل از ناپدید شدن پدرشان، لطیفه بیش از 20 عکس از آنها به همراه پدرشان انداخته و گفته که با پدرتان عکس یادگاری داشته باشید.

به این ترتیب با در دست داشتن این ادله، متهمان به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میزمحاکمه رفته و در برابر اتهام انتسابی از خود دفاع خواهند کرد.

کدخبر: 887589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟