اولین فیلم از گفتگو با پدر و مادر داغدیده حمیدرضا الداغی + جزییات
حجم ویدیو: 3.97M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09

به گزارش خبرنگار رکنا، مادر این شهید با ذکر اینکه یکی از ابعاد شخصیتی شهید الداغی توجه به همنوعان بود گفت: فرزندم مکررا به خانواده خود در خصوص دفاع از غیرت دینی و دستگیری همنوعان و کمک به مردم توصیه می‌کرد، با اینکه با دستان خالی و تنها برای دفاع از دو دختر جوان ابتدا به ضاربان تذکر داده بود اما بعد از حمله آنان وارد درگیری شد و با ضربات چاقو و سلاح سرد پیش از رسیدن به بیمارستان و مرکز درمانی از دنیا رفت.

مادر مرحوم الداغی با اشاره به اینکه مسئله دفاع از ارزش ها و غیرت و تعصب وی در این مسئله سبب جانفشانی او و در نهایت شهادت وی شده است از مسئولان قضایی و امنیتی خواست نسبت به پروسه قضایی این حادثه اقدامات درخوری را صورت دهند.

عموی شهید الداغی نیز با شرح بخشی از این حادثه گفت: حوالی ساعت ٢١ وی به همراه فرزند نوجوان خود در محل حادثه حاضر بوده که بعد از دیدن آزار دو فرد به دو دختر جوان، ابتدا تذکر می‌دهد و با آنان به گفتگو می‌پردازد اما پس از حمله ضاربان در دفاع از دختران حاضر در محل حادثه، وارد درگیری فیزیکی می‌شود و از ناحیه پشت و پهلو مورد ضربات مکرر چاقو قرار گرفته و به شهادت می‌رسد. حمید رضا الداغی همچنین سابقه فعالیت ورزشی در رشته هندبال را داشته و مسائل ارزشی برای او از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و همین موضوع قطعا باعث شده که تاب تعرض و آزار دو فرد ضارب را به دختران نداشته باشد و در دفاع از آنان وارد درگیری شده است. شهید الداغی عضو یا ماموریت خاصی از هیچ نهادی هم نداشته و فعالیت وی در حوزه معماری بوده و به عنوان یک شهروند از همشهریان خود دفاع کرده است.

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار ویژه سبزوار نیز در تشریح این حادثه عنوان کرد: بعد از اطلاع نیروهای آگاهی و امنیتی شهرستان بلافاصله دستگاه قضایی، دادستانی و شورای تامین شهرستان جلسه اضطراری برگزار و نیروهای امنیتی و دادستان در محل وقوع حادثه حاضر شدند و با اشراف اطلاعاتی، در کمتر از ١٠ ساعت دو فرد شرور که سابقه کیفری نیز داشته اند را دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده اند.

غلامرضا مقیسه امام جمعه‌ سبزوار نیز با این توضیح که شهید در دفاع از دختران و فرزندان این نظام جان عزیز خود را تقدیم کرده است گفت: دستگاه قضایی شهرستان با قاطعیت در خصوص محاکمه ضاربان اقدام خواهد کرد.

کدخبر: 888891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟