عکس ها تکاندهنده از سلطان قلابی سکه / این مرد به همراه یک زن در همت تهران بازداشت شد

به گزارش رکنا ، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته به تشریح ماجرای دستگیری اعضای این شبکه گسترده پرداخت و اظهار کرد چند ماه قبل یکی از طلافروشان مشهدی که سکه تقلبی پوشش دار را خریده بود، از طریق اتحادیه طلافروشان مراتب را به پلیس گزارش داد و بدین ترتیب پرونده ای در اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی تشکیل شد.

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، بی درنگ گروهی کارآزموده از افسران پلیس آگاهی تحقیقات گسترده ای را با کسب مجوزهای قضایی از قاضی شعبه 210 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد آغاز کردند.

سکه تقلبی

وی تصریح کرد: پس از مدتی رصدهای اطلاعاتی و بازبینی دوربین های مدار بسته سرنخ هایی از یک مرد 45 ساله به دست آمد که سکه مذکور را به طلافروشی فروخته بود. بنابراین عملیات دستگیری وی به بولوار شهید صیاد شیرازی کشید و کارآگاهان موفق شدند این مرد را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

این متهم در بازجویی های تخصصی مدعی شد که سکه طلا را فردی در اختیار وی گذاشته است که در منطقه خزانه تهران اقامت دارد.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید خاطرنشان کرد: طولی نکشید که دامنه ردزنی های اطلاعاتی با نیابت های قضایی در تهران ادامه یافت و کارآگاهان به یک کارگاه زیرزمینی رسیدند که سکه های تقلبی به طرز بسیار ماهرانه ای در قالب های استاندارد ضرب می شد.

سردار تقوی ادامه داد: در این عملیات هماهنگ مرکز زیرزمینی ضرب سکه ها مورد بازرسی قرار گرفت و تعدادی از انواع سکه های تقلبی بهار آزادی، به همراه آلات و ادوات ضرب آن ها در حالی کشف شد که بررسی ها نشان داد مجرمان حرفه ای از ورق های مسی با پوشش طلا برای ضرب سکه استفاده می کنند و گاهی نیز سکه های طلا را با وزن کمتر تولید می کنند و در نقاط مختلف کشور به فروش می رسانند.

سکه تقلبی

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی گفت: وقتی کارآگاهان چگونگی تولید سکه های تقلبی را زیر ذره بین واکاوی های تخصصی بردند، مشخص  شد که آنان پوشش (وکیوم) سکه ها را نیز به صورت کاملا ماهرانه تولید و سکه ها را درون آن ها پرس می کنند بنابراین بررسی ها در این زمینه متمرکز شد و سرنخ هایی از یک باند دیگر به دست آمد که پوشش های پلاستیکی را در اختیار اعضای باند ضرب سکه قرار می دادند.

با لو رفتن فردی به نام صادق که مغز متفکر این باند تبهکاری بود، کارآگاهان وی را نیز در اطراف بزرگراه شهید همت شناسایی کردند و او را در حالی به دام انداختند که ناگهان یک مرکز جعل دلار و اسناد دولتی مقابل دیدگان آن ها قرار گرفت.

کارآگاهان که با این صحنه عجیب روبه رو شده بودند، بلافاصله با هماهنگی های قضایی وارد عمل شدند و مقادیر زیادی بسته های ارز خارجی را به همراه برگه های تقلبی گذر مرزی، اسناد ملکی، اسناد وزارت کشور و بسیاری دیگر از سندهای دولتی و غیردولتی شامل دانشنامه های دانشگاهی و غیره کشف و ضبط کردند.

سرتیپ محمد کاظم تقوی اضافه کرد: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی در ادامه این عملیات گسترده در تهران موفق شدند 6 تن از عوامل و متهمان این شبکه را دستگیر کنند که در قالب دو باند فعالیت می کردند.

وی به کشف سلاح جنگی و دستبندهای پلیسی از سرکرده این باند نیز اشاره کرد و افزود: با دستورات ویژه قاضی بابایی (قاضی شعبه 210 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ) متهمان به خراسان رضوی انتقال یافتند و بررسی های تخصصی در این باره ادامه یافت.

سردار تقوی همچنین با اشاره به وجود یک زن در میان متهمان دستگیر شده، تصریح کرد: این زن در فروش سکه ها فعالیت داشت که بررسی های پلیس درباره زوایای پیدا و پنهان این ماجرا همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس خراسان رضوی با قدردانی از حمایت های گسترده قاضی محمد حسین درودی (دادستان مرکز خراسان رضوی) و دستورات به موقع قاضی پرونده افزود: واکاوی و ریشه یابی دیگر جرایم احتمالی اعضای این شبکه گسترده با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد مرحله جدیدی شده است و احتمال می رود ابعاد مجرمانه دیگری از فعالیت های زیرزمینی آنان افشا شود.

 منبع : خراسان

کدخبر: 904113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟