برادرم در بمبگذاری نماز جمعه تهران شهید شد / امیدوارم منافقین مجازات شوند + فیلم و عکس

به گزارش رکنا، برادر شهید پرویز شعبانی در ارتباط با دادگاه تشکیل شده امروز برای رسیدگی به جنایات گروهک منافقین بیان کرد: ما انتظاری برای برگزاری دادگاه نداشتیم اما امید داشتیم. این دادگاه نزدیک به 40 سال به تاخیر افتاده اما بازهم جای قدردانی و تشکر از قوه قضاییه است و امیدواریم عاملین این ترور های کور به اشد مجازات محکوم شوند.

وی در ادامه گفت: شهید پرویز شعبانی متولد سال 1340 بود و بسیار در درس باهوش بود و به همین خاطر قبل از انقلاب برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت که به علت جریانات انقلاب به ایران بازگشت و با رتبه خوب در دانشگاه های ایران قبول شد اما به علت روحیه عجیب و متواضعانه اش علاقه به تحصیل در مناطق محروم داشت که به سیستان و بلوچستان سفر کرد .

بعد از یکسال تحصیل در این منطقع برای تعطیلات عید به تهران بازگشت که این ترور اتفاق افتاد و به درجه شهادت نائل شد.

شرح روز حادثه

انفجار نماز جمعه تهران در تاریخ 24 اسفند سال 1363 به هنگام اقامه نماز جمعه توسط سید علی خامنه‌ای روی داد و طی آن 14 نفر کشته و 88 تن زخمی شدند.

در جریان خطبه‌های نمازجمعه 24 اسفند 1363، رأس ساعت 12:29 بمبی در حین سخنرانی امام جمعه تهران، سید علی خامنه‌ای، منفجر می‌شود. در جریان این انفجار 14 نفر کشته و 88 تن زخمی می‌شوند. با وجود صدای شدید و بی نظمی که این بمب ایجاد کرده بود، سید علی خامنه‌ای خطبه‌های نماز جمعه را ادامه داد. نمازگزاران نیز نظم را رعایت کرده و شعار الله اکبر را سر می‌دادند. به گفته فضل الله فرخ، مسئول وقت ستاد اقامه نماز جمعه تهران، بمب به صورت زیرانداز وارد محوطه شده بوده است.

چند روز بعد سید روح‌الله خمینی در خصوص این واقعه می‌گوید: «من فراموش نمی‌کنم قصه روز جمعه را که آنطور باشکوه، با نورانیت و با استقامت گذشت. آن‌طور مردم با طمانینه با آن صداهایی که می‌آمد، با آن رگبارهایی که می‌آمد. من ملاحظه می‌کردم. من نگاه می‌کردم و مخصوصاً نگاه می‌کردم ببینم که در بین مردم چه وضعی است، اما ندیدم حتی یک نفر را که یک تزلزلی در آن پیدا باشد و آن وقت امام جمعه آن‌طور با آن طنین قوی صحبت کرد و مردم آن‌طور گوش کردند و آن طور فریاد زدند که برای شهادت آمدیم.»

کدخبر: 954564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟