علت بوی عرق در کودکان چیست؟

به گزارش رکنا، احتمال اینکه علت بوی بد عرق زیر بغل کودکان وجود باکتری در سطح پوست باشد، بسیار اندک است. اگر کودک شما قبل از سن ۹ سالگی دچار تعریق بیش از حد و همچنین بوی بد زیر بغل باشد، باید به پزشک مراجعه کنید. بهداشت ضعیف و عادات غذایی از جمله علت های بوی بد زیر بغل در کودکان محسوب می شوند.

بلوغ زودرس، مصرف برخی داروها، ابتلا به برخی بیماری ها مثل فنیل کتونوری و سندرم ماهی از جمله دیگر علت های بوی بد عرق در کودکان هستند که نیاز به مراجعه پزشک و درمان تخصصی دارند.

غدد اکرین معمولا تا سن بلوغ فعال نمی شود. به همین دلیل کودکان بوی عرق ناخوشایند ندارند. اما اگر این عارضه را در آنها مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

سوالات متداول

در ادامه قصد داریم به برخی از رایج ترین سوالات در رابطه با علت بوی بد عرق در ناحیه زیر بغل پاسخ دهیم.

علت بوی بد عرق زیر بغل زنان چیست؟

علت بوی بد عرق زیر بغل در زنان می تواند تغییرات هورمونی یا رسیدن به دوران یائسگی باشد. تغییرات هورمونی اغلب در دوران قاعدگی، بارداری و یائسگی رخ می دهد که تعریق بیش از حد را به دنبال خواهد داشت. تعریق بیش از حد نیز از جمله علت های بوی بد زیر بغل است.

کمبود کدام ویتامین باعث بوی بد عرق می شود؟

محققان طی مطالعات خود به این نتیجه دست یافتند که کمبود ویتامین C در بدن می تواند یکی از علت های بوی بد عرق زیر بغل باشد. از طرف دیگر، مصرف بیش از حد برخی دیگر از ویتامین ها مثل B1 نیز می تواند منجر به بوی بد زیر بغل شود.

آیا درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی ممکن است؟

برای درمان و از بین بردن علت بوی بد عرق زیر بغل می توان از انواع روش های سنتی استفاده کرد. جوش شیرین تاثیر زیادی در از بین بردن باکتری های عامل بوی بد زیر بغل دارد. برای این کار می توانید بعد از حمام مقداری جوش شیرین را با چند قطره گلاب ترکیب کرده و روی پوست زیر بغل بزنید.

چه پمادی برای بوی زیر بغل خوب است؟

علاوه بر دئودورانت، کرم های ضد تعریق نیز در بازار موجود هستند که می توانید جهت از بین بردن بوی بد زیر بغل از آن ها استفاده کنید. برندهای کلیون، لامینین، میراکل و جنتالین از جمله مارک هایی هستند که انواع کرم های ضد تعریق مناسب و با کیفیت را روانه بازار کرده اند.

سخن آخر

برخی افراد بیشتر از دیگران عرق می کنند و به بیماری به نام هایپرهیدروزیس مبتلا هستند. این تعریق بیش از حد می تواند علت بوی بد عرق زیر بغل باشد. راه حل های زیادی برای درمان این عارضه وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد.

اسپری های ضد تعریق یا انواع خوشبو کننده ها می توانند به شما در مدیریت بوی بد زیر بغل کمک کنند. اگر این محصولات تاثیری ایجاد نکردند، ممکن است پزشک اسپری های قوی تری تجویز کرده یا تزریق بوتاکس را توصیه کند. رعایت بهداشت و استحمام روزانه، پوشیدن لباس های گشاد، کاهش استرس و اصلاح موهای زائد در ناحیه زیر بغل ممکن است در جلوگیری یا درمان علت بوی بد عرق زیر بغل موثر باشد.

کدخبر: 917605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟