برگزاری رویداد «مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر» + فیلم و جزئیات
حجم ویدیو: 55.57M | مدت زمان ویدیو: 00:08:51

به گزارش رکنا، ساسان زارع، سخنگوی ستاد مردمی رویداد گفت: «مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر » در نشست خبری این رویداد بزرگ که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: در اهمیت عید غدیر خم روایات بسیاری نقل شده که یکی از آن روایات مربوط به کلام امام صادق‌(ع) می‌شود که می‌فرمایند: عید غدیر خم بالاترین عید مؤمنان و مسلمانان است؛ شیعیان و مؤمنان همواره در طول تاریخ این روز بزرگ را گرامی داشته و به برگزاری جشن و سرور اقدام می‌کردند.

وی اظهار داشت: امسال تعدادی از گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی گرد هم جمع شده و تصمیم گرفتند یک رویداد متفاوت و جذاب با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر» را در سطح شهر تهران برگزار و خلق کنند. طبق برنامه‌ریزی‌ها و مجوزهایی که اخذ شد، بنا شد این مراسم از چهار راه ولیعصر(عج) تا چهارراه پارک وی با برپایی مواکب و غرفه‌های فرهنگی برپا و به شرکت کنندگان در این مراسم خدمات ارائه دهند. لازم به ذکر است تا به امروز که هنوز این خبر رسانه‌ای نشده است، قریب به ۳۰۰ مجموعه و موکب اعلام آمادگی کردند تا در این مراسم خدمات ارائه دهند.

زارع با تاکید بر اینکه عید غدیر روز بخشیدن و هدیه دادن است، گفت: بر همین اساس غرفه‌های کودک در این مسیر ده کیلومتری طراحی و برنامه‌ریزی شده تا با محافل کودکانه به شرکت کنندگان جایزه و هدیه تقدیم کنند. همچنین اجرای سرود برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های این غرفه‌ها به شمار می‌رود. سخنگوی ستاد مردمی رویداد

«مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر» خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مداحی، برپایی غرفه‌های فرهنگی، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی، اجرای پویش‌های مختلف با موضوع غدیر و... اشاره کرد. لازم به ذکر است اتباع عراقی و افغانستانی مقیم ایران نیز با اعلام آمادگی برای برپایی موکب و ایستگاه صلواتی اقدام به ارائه خدمات در این رویداد خواهند کرد.

زارع بیان داشت: این مراسم رأس ساعت ۶ بعد از ظهر الی ۱۰ شب در سالروز عید غدیر خم از چهارراه ولی‌عصر(عج) تا چهارراه پارک وی برگزار می‌شود.

راه‌های مشارکت در این رویداد بزرگ

وی گفت: بستری فراهم شده تا افراد و مجموعه‌هایی که آمادگی ارائه خدمات در این مراسم را دارند، بتوانند با برنامه‌ریزی منسجم اقدام به ارائه خدمات کرده و در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند. بر همین اساس یک سامانه پیامکی با شماره ۳۰۰۰۲۱۲ راه‌اندازی شده است. کسانی که می‌خواهند در برگزاری این مراسم مشارکت داشته باشند، عدد ۱ را به این سامانه ارسال کنند. همچنین گروه سرودهایی که می‌خواهند در این روز به اجرای سرود بپردازند یا هیئت‌ها و موکب‌هایی که می‌خواهند موکب داشته باشند، می‌توانند عدد ۲ را به سامانه ارسال کنند تا راهنمایی‌های لازم برای آنان ارسال شود. اشخاصی که نذوراتی دارند و می‌خواهند در این روز آن نذورات را ادا کنند، می‌توانند با ارسال عدد ۳ به هیئت‌ها و موکب‌ها وصل شده و نذر و احسان خود را به‌جای آورند.

سخنگوی ستاد مردمی رویداد «مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر» با اشاره به اینکه در طول این مسیر تصاویر شهدا نصب خواهد شد، بیان داشت: احتمال داده می‌شود قریب به ۵۰۰ هزار نفر در این رویداد شرکت کنند.

زارع درباره برپایی پویش اسباب‌بازی خاطرنشان کرد: این پویش با عنوان پویش اسباب‌بازی طراحی شده تا کودکان اسباب‌بازی‌های خودشان را برای کودکان مناطق محروم اهدا کنند.

کدخبر: 804416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟