آغاز رقابت بیش از ۵۰ هزار داوطلب در آزمون عملی رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان سال ۱۴۰۲

به گزارش رکنابه نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان در آزمون کنکور سراسری سال 1402، از امروز آغاز و تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت. روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مورخ 28 و 29 تیر ماه، داوطلبان پسر و روزهای جمعه و شنبه مورخ 30 و 31 تیر ماه، داوطلبان دختر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این رویداد بزرگ ملی با حضور بیش از 50 هزار داوطلب در 32 حوزه امتحانی، با همکاری دانشگاه‌های سراسر کشور و مشارکت بیش از 3500 نفر از نیروهای آموزش‌ دیده و متخصص از جمله اعضای هیأت علمی، استادان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی به‌ عنوان کادر اجرایی و داوری آزمون اجرا می‌شود. همچنین، 64 ناظر به نمایندگی از «پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در تمامی 32 حوزه در بخش دختران و پسران، به همراه «نمایندگان سازمان سنجش آموزش کشور» به‌ صورت تمام‌وقت حضور خواهند داشت.

آزمون عملی سال جاری شامل 7 مرحله، تحت عنوان: «مجموعه آزمون 7 خان پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی» می‌باشد  که مراحل آزمون به ترتیب عبارتند از: «کشش بارفیکس خوابیده در ۲۰ ثانیه»، «دریبل فوتبال و بسکتبال»، «دراز و نشست در ۳۰ ثانیه»، «پرش جفت از موانع» «آزمون چابکی - دوی ۴ در ۹ متر»، «پرتاب توپ طبی» و «دوی ۲۵۰ متر برای آقایان/ دوی ۱۵۰ متر برای بانوان». لازم به ذکر است، از هریک از داوطلبان پیش از شرکت در آزمون عملی، در تمامی حوزه‌ها، تست سلامت و معاینات پزشکی به عمل می‌آید.

داوطلبان می‌بایست با توجه به استان و شهرستان محل اقامت خود، در نوبت صبح از ساعت 06:00 الی 12:00 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 13:00 الی 18:00 به محل حوزه مربوطه مراجعه نمایند.

با توجه به اینکه کارت شرکت در آزمون عملی برای داوطلبان، مطابق با نشانی محل سکونتی که هنگام ثبت‌نام در آزمون کنکور سراسری 1402 ذکر کرده‌اند، صادر شده است، امکان تغییر محل حوزه برگزاری آزمون عملی وجود ندارد. همچنین کارت شرکت در آزمون در محل حوزه به داوطلبان تحویل داده خواهد شد و به‌صورت اینترنتی صادر نمی شود.

شایان ذکر است، آزمون عملی صرفاً یک‌ مرتبه در سال 1402 (تاریخ 28 لغایت 31 تیر ماه) برگزار می‌شود و در صورت عدم شرکت هر یک از داوطلبان در آزمون عملی، امکان قبولی آنها در «رشته علوم ورزشی/ شیوه با آزمون» و یا «رشته آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان»، وجود نخواهد داشت. همچنین نمره آزمون عملی همانند یک درس تخصصی با ضریب 12 در هنگام اعلام نتیجه نهایی آزمون کنکور سراسری سال 1402 برای «رشته‌ علوم ورزشی/ شیوه با آزمون» و «رشته آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان» اثرگذار خواهد بود.

متقاضیان شرکت در آزمون عملی می‌توانند جهت پرداخت هزینه معاینه پزشکی، مشاهده فیلم راهنمای آزمون و کسب اطلاعات بیشتر به سایت «پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی» به نشانی https://ssrc.ac.ir/azmoonamali مراجعه کنند. همچنین، در موارد ضروری می‌توانند با شماره همراه 09018062981 تماس حاصل نمایند.

مسابقات ورزشی

 

مسابقات ورزشی

کدخبر: 910830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟