سردار سید محمود میرفیضی، رئیس پلیس Police استان مازندران در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری Fraud از شهروندان در شهرستان بابلسر با ارسال پیامک‌های اغواکننده، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران موفق شدند، متهم به کلاهبرداری را شناسایی و دستگیر کنند.
وی ادامه داد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی، اظهار داشت با ارسال پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن افراد در مسابقه‌های رادیویی و پیامکی، مال‌باختگان را به پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و با ترفندهایی متقلبانه از آنان کلاهبرداری می‌کرد. متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
میرفیضی خاطرنشان کرد: عدم آشنایی افراد با فضای مجازی و عدم شناخت کاربران از جرایمی که از طریق این فضا صورت می‌گیرد، موجب شده تا مجرمان با سوءاستفاده از این بسترهای ارتباطی به دنبال کسب منفعت‌های کلان باشند.
وی ادامه داد: بروز جرایم مالی مانند سرقت Stealing و کلاهبرداری با استفاده از روش‌های ارسال پیامک در فضاهای مجازی و بسترهای ارتباطی با اغفال کاربران دستگاه‌‌های خودپرداز و سوءاستفاده از کارت‌های اعتباری دیگران یکی از متداول‌ترین شیوه‌ها در کلاهبرداری‌های اینترنتی است.
رئیس پلیس استان مازندران خاطرنشان کرد: شهروندان در مقابل ایمیل‌‌ها و پیامک‌هایی که با مضامین برنده شدن آنان در مسابقات رادیویی، پیامکی، قرعه‌کشی‌های مختلف و... که برای آنان ارسال میی‌شود، هوشیار بوده و از ارائه هرگونه مشخصات مربوط به کارت عابر بانک خود تحت هر عنوانی به افراد تماس‌گیرنده و یا پیامک‌‌های رسیده خودداری کنند.
وی در پایان گفت: اگر چه پلیس دائما در حال رصد فضای مجازی و جلوگیری از سواستفاده افراد فرصت‌طلب است، اما این رصد زمانی کارساز می‌شود که کاربران اینترنتی نیز سطح آگاهی‌شان را از فضای مجازی افزایش دهند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری /خواننده پاپ ایران دستگیر شد / چند زن شاکی هستند!+ عکس

بابک زنجانی قطعا اعدام می شود

مجازات سنگین برای مزاحم خواننده معروف +عکس

لحظه تجاوز به یک دختر در شیرینی فروش+ تصویر

تجاوز به سارا و زنده به گور کردن او در جنگل!+عکس

جزئیات دستگیری دزد مسلح بانک ملی در تهران

نامزد غیرتی با پخش تصاویر خصوصی لیلی او را مانند برده ها به فروش گذاشت!+عکس

فغانی داور سرشناس ایرانی ممنوع التصویر شد؟ +عکس

دسته ماهی تابه داخل چشم آشپز فرو رفت! + تصاویر باور نکردنی

ماساژ شیطانی در اتاق معاینه پزشک معروف +عکس

2 مرد در دادگاه از لحظات قتل همسرانشان گفتند و اشک ریختند

فرود دیدنی خلبان هلیکوپتر در قله کوهستان +فیلم

یک دختربچه هدف حمله عقاب قرار گرفت+فیلم

کدخبر: 398943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟