8 اعدامی در زندان رجایی شهر قصاص نشدند + جزییات

به گزارش رکنا، مدیر زندان رجایی شهر گفت: مددکاران نقش بارزی در اخذ رضایت اولیاء دم با استفاده از تجربه، اطلاعات و دانش تخصصی خود دارند. بدین منظور تلاشهای بی وقفه این عزیزان توانست سرنوشتی متفاوت برای 8 نفر از محکومین به قصاص رقم زند.

عزیزی در ادامه افزود:مددجویان بین 6 تا 24 سال در این زندان به اتهام قتل عمد تحمل کیفر می کردند و حکم قطعی آنان از سوی مراجع قضایی تایید و جهت اجرا به زندان ابلاغ گردیده بود که با پیگیریهای مستمر واحد مددکاری و رضایت اولیاء دم از مجازات اعدام رهایی یافتند.

وی گفت: بروز مشکلات روحی روانی، خانوادگی، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی، عدم دانش و آگاهی در زمینه های مختلف، اشتباه، غفلت، سوء برداشتها، تصمیمات نادرست و همچنین عدم کنترل خشم از موارد ارتکاب به قتل مددجویان بوده است.

مدیر زندان رجایی شهر با تقدیر از اقدام انسان دوستانه اولیاء دم اظهار داشت: اولیاء دم در اقدامی انسانی با گذشت از حق قانونی خود فرصت مجدد زندگی برای محکومین به قصاص را فراهم نمودند.

گفتنی است: از تعداد 8 نفر محکومین به قصاص نفس ، 3 نفر آنان با اخذ رضایت اولیاء دم و پایان محکومیت دولتی آزاد و به کانون خانواده بازگشته اند.

کدخبر: 792418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟